Werk in Casablanca. Iemand ervaringen of tips?

dag ali,

zou je me aub kunnen helpen? ik ben hard op zoek en weet niet wat ik allemaal moet doen en waar ik moet zoeken

Heb je deze topic gezien.

ja die heb ik gezien, ik heb ook al heel wat bedrijven aangeschreven vandaag, en ben benieuwd. ik wil gewoon zsm vertrekken naar casa en wil ook graag snel antwoord.

hoe zit het met jou? ben je toevallig geemigreerd naar marokko of heb je een ander verhaal?

Ik ga nog emigeren insha allah naar Marokko. ik heb al een terugkoppeling van hun ontvangen.

Allah ie3aounek

ooh en wanneer ga jij emigreren? ben je trouwens een jongen of meisje? misshien een stomme vraag gezien je naam, maar vraag het voor de zekerheid.

heb je ook nog contact met andere mensen die hetzelfde als ons van plan zijn of al hebben gedaan

Hoi!

Ik heb een tijdje in Marokko, Casablanca gewerkt, bij een communicatiebureau. Dat ging via AIESEC. Ik weet ook dat de site menara.ma een belangrijke site is in Marokko en er staan vaak vacatures op. Je moet meestal wel Frans spreken geloof ik. Maar ik spreek zelf geen Marokkaans, dus voor mij was dat extra belangrijk.

Succes! Ik hoop dat jullie iets vinden!

Hallo mensen,

weet er iemand iets in RAbat?
ik ben 30 jaar en heb 3 kleine kinderen en ben er over aan het denken om samen met man en kids naar rabat te emigreren!
We hebben daar wel al een woning maar ik wil mijn kids gewoon op een internationale school inschrijven en zelf wil ik ook iets ondernemen!
Maar ik ken niemand die deze stap heeft gezet!
en zou graag ervaringen van andere willen horen.
Ik zou ook als zelfstandige iets willen starten maar weet niet zo gauw iets!
Je hoort het dus ! Alle tips zijn welkom!!!
Ik vind het jammer om hier te vertrekken , aangezien Nederland toch een plek in mijn hart blijft bezitten maar voor de kids is het beter om in marokko op te groeien i.v.m waarden en normen , drugs etc.
Hier in Nederland kun je snel op het slechte pad geraken en dat wil ik mijn kids koste wat kost besparen!
Dus heb je tips , ervaringen of wat dan ook met betrekking tot school , werk en ondernemen , laat het me dan weten!!
alvast bedankt!

He,

In Rabat heb je een callcenter dat Webhelp heet. Is het grootste callcenter van Marokko.
De Nederlandse afdeling is gevestigd in Rabat Agdal. Het telefoonnummer van het bedrijf is 00212537219500.
Wie momenteel de supervisor is, weet ik niet. Dus ik heb geen rechtstreekse e-mail voor je.
Insa’Allah kun je er wat mee.

ps hoe vind je Rabat? Is het een leuke stad? En duur ook? En ken je een beetje Rabat Agdal? Is dat wat?

Succes

Salaam

dankjewel, kameleon7

bedankt voor je reactie.
Rabat is een leuke bruisende stad wel duur .
Agdal is een dure wijk dat weet ik wel!
de huur is daar rond de 500 euro heb ik mij laten vertellen!
Ik kom zelf uit het uiterste zuiden , uit Quilmim maar mijn man is van rabat
zodoende!
Zelf blijf ik Agadir de top vinden in Marokko!!
Nou groetjes en nogmaals bedankt!!!

Assalamu Alaikoum,

Emmy, heb je al iets gehoord over Rabat of nog geen contact mee opgenomen?

Assalamu Alaikoum

nee heb nog geen contact opgenomen aangezien ik me in de zomervakantie goed ga oriënteren wat betreft werk en school voor de kids!
incha allah gaat het wel lukken , ik laat zeker wat horen als het zover is !
Ps heb jij ook iets gehoord over verzekeraar AGIS die nu ook in Marokko gestart is?
Lijkt me namelijk ook een leuke werkgever!
nou groetjes en tot schrijvens .

Hai,
Ik ben op zoek naar een baan in Tanger. Spreek uiteraard vloeiend NL, Engels en Frans. In NL heb ik jarenlang werkervaring opgedaan binnen HRM. Wie kan mij helpen met tips of evt ervaring.

xhttp://www.menara.ma/fr/Annonces/Emploi/

deze vacaturesite is misschien handig voor mensen die werk zoeken in Marokko. Soms vragen ze expliciet naar NL-sprekende mensen of Engels.