Hallo!
Graag zou ik voor minimaal 6 maanden - 1 jaar naar Centraal-Amerika willen gaan om Spaans te leren en daar ook te werken. Kan iemand mij misschien tips geven waar ik evt een baan kan vinden in landen zoals Mexico/Nicaragua/Guatamala?
Liefst iets in de toerisme, hotel, horeaca omdat ik daarmee ervaring heb.
Hola,
Betaald werk in Centraal-Amerika wordt lastig. Je kan namelijk niet op een toeristenvisum werken en voordat je een verblijfsvergunning krijgt dat duurt maanden en kost veel geld. Bovendien is een voorwaarde voor een verblijfsvergunning dat je werk hebt en dat dat werk niet door de lokale bevolking kan worden gedaan. Toerisme, hotel en horeca zijn eenvoudige banen die door de lokale bevolking uitgevoerd kunnen worden. Ook geef je aan dat je Spaans wilt leren en veel werkgevers willen dat je Spaans enigszins niveau heeft. Daarnaast bestaat een werkweek daar uit 6 dagen van 's ochtends 8.00 of 9.00 t/m 17.00 of 18.00 en verdien je nog minder per maand dan een part-time studentenbaan in Nederland. Misschien heb je ooit naar grenzeloos verliefd gekeken? Dan weet je dat bijna niemand een baan vindt en dat veel banen niks verdienen.
Daarentegen zijn er wel stages en vrijwilligerswerk in overvloed. Betaalde stages komen nog wel eens voor, maar zijn zeldzaam. De meeste kans hierop heb je in Mexico o.a. bij grote toeristische resorts, in Nicaragua en Guatemala zou ik maar niet op rekenen. Als je persé betaald werk wil doen in het buitenland, raad ik camping- of hotel werk aan in Europa of reisleiding. Wil je alleen naar Centraal Amerika dan wordt het eerder stage of vrijwilligerswerk. Vaak kun je wel als je voor langere tijd vrijwilligerswerk/stage doet een soort van onkostenvergoeding krijgen in de vorm van gratis onderdak of maaltijden van de organisatie waarvoor je vrijwilligerswerk doet.
Succes!
Sole
Hola Sole!
Mucho gracias voor je reactie en tips!
Mijn voorkeur gaat uit naar Centraal Amerika, maar ik zal nog checken voor in Spanje. Mocht je daarin ook nog tips hebben, hoor ik het graag!
:wereld:
www.joho.nl
Hola,
Qua campingwerk heb ik zelf goede ervaring met Vacansoleil Werken op een camping. Seizoensbaan in buitenland - Vacansoleil
Maar je hebt ook Selectcamp, Eurocamp, Keycamp of check deze website http://www.zomerjobs.nl/Vacatures/
Google op campingwerk en je vindt genoeg opties. Of google camping job spanje
Wat je ook kunt doen is zelf op internet campings/hotels opzoeken en een sollicitatiebrief sturen. Heb ik zelf ook een keer gedaan en kreeg ook snel reactie en was toen aangenomen.
Voor o.a hotelwerk: www.animafestexperience.com of http://jobs.justlanded.com/nl/Spanje/Hotel-Vakantieoord-Management/1
Ik zou zeggen lkkr googelen dan vind je genoeg.
Succes
Sole