Werk gezocht in Portugal

Ik ben opzoek naar werk in Portugal. Mijn vriend woont in Guimaraes. Ik ben opzoek naar werk daar in de buurt. Ik ben afgestuderd aan de PABO en sta nu twee jaar voor de klas. Ik ben nu bezig met Portugese lessen. Ik ben breed georienteerd en het belangrijkste voor mij is dat ik werk heb. Is er iemand die ideeën of tips voor mij heeft hoe ik dit het beste kan aanpakken? Alvast bedankt!

Nou wil ik je niet ontmoedigen maar de huidige situatie in Portugal is zeer verontrustend ze zitten nu aan het infuus van de Europese Unie en het IMF gaat er ook aan komen.

Het zal zwaar worden om aan een redelijk betaalde baan te komen in Portugal, in Nederland is het al zeer moeilijk en Nederland doet het nog steeds beter dan Portugal momenteel.

Er gaan steeds meer Portugezen het land uit omdat ze juist geen werk kunnen vinden. Hoop voor je dat je een baan zult vinden in Portugal.

Verder denk ik dat je eventueel callcenter werk kan verrichten vaak zijn dat soort baantjes wel vrij.
Zoek via een Portugese vacaturebank, misschien dat de Portugese overheid je nog bepaalde tips kan geven.

1 like

Inderdaad het vinden van een baan zal niet vanzelfsprekend zijn in Portugal op dit moment.

Voor zover ik begrepen heb zijn er ook zeer veel leerkrachten.

Misschien kun je iets met de volgende site:
http://europa.eu/youth/working/finding_a_job/index_pt_en.html

In ieder geval succes met het zoeken van een baan.

Groetjes Rob

1 like