Wereldwijzer reist af naar Thailand

Aanstaande donderdag is het zover, dan vertrek ik voor een 7-daagse persreis naar Thailand. Ik ben nog nooit in Azië geweest dus ik ben heel benieuwd.

Vanaf Schiphol vlieg ik met de KLM naar Frankfurt en vanaf daar ga ik rechtstreeks met Thai Airways naar Bangkok.

Om half 7 in de ochtend zal ik in Bangkok aankomen. De eerste nacht breng ik door in het Chatrium Riverside Hotel. Een bezoek aan het Grand Palace, een Thaise kookles en een bezoek aan de floating market staan op het programma.

SDC11224.jpg

Op dag twee reis ik door naar Amphawa waar ik in het Amphawa Nakhon Hotel verblijf. De reis zal verder gaan naar Hua Hin, Meaklong en het Phra Nakhon Khiri Palace.

Vanuit het Regent Chalet Regent Beach Cha-Am waar ik de derde nacht verblijf breng ik onder andere een bezoek aan de vissershaven van Bangsaphan.

Avontuur staat ook op het programma, ik ga raften naar Chong Talu. Ik ben heel benieuwd hoe dat is en hoop dat de rivier niet te ruig is. In de buurt is een schildpadden ontvang waar ik ook een bezoek aan zal brengen.

Ben jij al eens in Thailand geweest en heb je een van de genoemde dingen bezocht? Laat het mij weten, ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Wat een lekker vooruitzicht !

Amphawa is erg leuk met een gezellige avondmarkt op vrijdag-, zaterdag- en zondagavond. Mocht er voldoende tijd zijn, dan kan je op weg naar Amphawa toe een stop maken bij de Maeklong treinmarkt, bizar !
En een bezoek aan Bangkok is natuurlijk niet compleet zonder een fietstour door deze bruisende Thaise hoofdstad. Op deze manier maak je kennis met het ‘echte’ Bangkok, ver bij de toeristische bezienswaardigheden vandaan !

Mooie reis toegewenst en kom gezond weer terug :paard:

Dankjewel Paulana!

Krung Thep: Leuk iedereen raad mij een fietstour aan, helaas heb ik daar geen tijd voor in het programma. De Maeklong treinmarkt gaan we in elk geval bezoeken, ik ben heel benieuwd.

Hele fijne reis Har! :zon02:

Dankjewel Anne, als ik terugkom zit jij al op het vliegtuig naar Cardiff, dus ik wens jou ook veel plezier alvast:)

1 like

Wat hebben de dames het toch slecht >>>:vak02:

Als je het Grand Palace bezoekt trek dan iets langs aan dat ze geen blote benen zien. Ik was nog niet binnen en werd met zo’n megafoon toegeschreeuwd dat ik mijn broek naar beneden moest rollen. Verder vond ik de entree nogal duur maar goed voor jou wordt het betaald.
Zo’n kookcursus heb ik ook gedaan dat was erg leuk.

We mogen niet klagen Paulana:)

• Updated - - -

Bedankt voor de tip, er zit een rok tot over de knie, een sjaal en een sarong in mijn tas:)

Ben jij wel eens in de Sirocco skybar geweest, top uitzicht over Bangkok!
Helaas is de wifi hier te slecht om foto’s te uploaden, erg jammer!

Nou nog een prettige verblijf in het “land van de glimlach” Henriëtte ! :slight_smile:

We hebben het inderdaad zo slecht! Lees hier maar :wink:

Wat een leven , alsmaar koffer in en uit pakken >>>:storm:

:wink: