Wereldwijzer Kenya gaat voor mij achteruit..

Dit forum gaat in mijn ogen sterk achteruit …Wat vroeger leuk was om info in te winnen is niet meer …komen daar mensen op met vragen worden ze afgesnauwd en behandelt als debielen door de zogezegde kenyakenners…wat ik sterk betwijfel maar dat is mijne menig

Nieuwe mensen weten niets over kenya ik ook niet vroeger …en is heel normaal dat je dan met vragen zit dat voor iemand die er al 10 keer was idd een domme vraag is ,is voor mensen als ze de eerste keer gaan wel belangrijk safaris agenties worden aangeprezen terwijl er geen spake is over de startende safariagentschappen die ook clienten kunnen gebruiken en evengoed zijn

Dat forum diende toch om info over kenya te zette ipv word iedereen afgesnauwd zonde toch?ik kom er nog maar weing daar door !
Dit zet ik niet om discussies uit te lokken en dat ze op mij vliegen ik zet dit omdat ik het gewoon zonde vind en hopelijk stopt dit afgesnauw op vrage hier:mad: moest ik gewoon even kwijt ik erger me eraan
Voor de rest wens ik iedereen een leuke tijd in Kenya toe

Groot gelijk. Zeker als men midden in een post begint te mekkeren over het visum, zonder de voorgaande teksten te lezen.

Nieuwkomers hoeven niet meteen te gaan schreeuwen en betweten. EN/of welles/nietus spelletjes gaan spelen.

Vragen staat sowieso vrij, maar betweten is erg lastig om te verteren,z eker als je zelf zeker weet dat de Abassade zelf 40 €uro rekende… (ik kan zelfs mijn bankafschriften posten indien men bewijzen wenst)

Maar dat gaat wel erg ver…

Feiten zijn feiten :dag:

Domme vragen bestaan volgens mij niet … posts verdwijnen naar het verleden en dezelfde vragen komen weer naar boven na een tijdje.

Na jaren hier gewoond te hebben, tussen de locals en dan niet achter een grote muur, leer ik iedere dag weer iets nieuws over Kenia … hoe kan men nu na 4 of 5 keer VAKANTIE beweren dat men heel Kenia kent (ben ik dan zo dom :wub:)?

Helaas gaat het op landenforums vaker zo dat er altijd betweters zijn die denken dat ze het ei van Columbus hebben uitgevonden en de enige waarheid in pacht hebben.

Je kunt alleen niet zien wie er aan de andere kant schrijft.
Zo zal ik NOOIT in een groot strandhotel gaan zitten, maar weet ik veel of iemand met kinderen komt of een lichaamlijke beperking heeft en daarom daarvoor kiest?

Soms wil iemand gezellig contact maken en krijgt diegen de volle laag van de zgn kenners, soms krijg je reacties van nieuwkomers die absoluut niet passen bij het onderwerp, nieuwkomers die nog niet door hebben dat je je eigen onderwerp aan mag maken. Er is vaak weinig plaats om het gewoon ONEEN te zijn zonder gekibbel maar gewoon op basis van persoonlijke beleving.

Jammer, want door zo’n houding verander je de mening van anderen niet, je veranderd alleen de houding van anderen, die natuurlijk vinden dat ze hun mening moeten verdedigen.

Lees het stukje SAFE TAXI eens door, iemand prijst een taxichauffeur aan … maar die taxi is niet van jou, die taxi is van een chauffeur in Kenia … mij rekent de taxi misschien andere prijzen dan nieuwkomers omdat ik vaste klant ben, dus kan ik niet beweren dat diezelfde prijzen van toepassing zijn voor anderen … komt een nieuwkomer terug van vakantie en begint te klagen: ik ben afgezet! Nee, dat ben je niet, zo gaat dat met de meeste nieuwkomers, je bent niet volledig ingelicht :kus:

Hetzelfde verhaal met de visums … is het nu zo moeilijk te verkroppen dat je misschien wel eens 20 euro meer zou moeten betalen, omdat toevallig iemand anders nog een lager tarief zou betalen?

Dan ben je echt aan vakantie toe! :vak01:

het gaat er gewoon om als er nieuwkomers zijn met vragen om op een vriendelijke manier te antwoorden.

Iedereen is vrij van mening om iets te zeggen hoe zij het beleefd hebben.
Zijn er nieuwkomers die bv een verkeerd onderwerp plaatsen in een topic zeg het hen gewoon en maak ze een beetje wegwijs.

Is veel toffer voor iedereen. Tenslotte iedereen hier op het forum heeft dezelfde interesse toch?

Ik ben het eens met het bovenstaande bericht.

Wellicht dat ik met de betweter bedoeld worden, ik heb alleen zelf de informatie gegeven welke voor mij op 2febr jl. nog van toepassing was, en dan wordt je meteen neergezet als een betweter.

Maar goed, mijn lol was er meteen al af hier.

Dus het gaat jullie goed!

Wel apart dat je je na ruim 18.000 posts, door zoiets laat kennen…
Maargoed… eigen keuze natuurlijk! En ik weet natuurlijk ook niet precies wat er allemaal aan de hand is (als nieuweling hier :slight_smile: )

Ik doel niet op wereldwijzer in het algemeen hoor… Van die 18.000 posts zijn er maximaal 10 bij Kenia geplaatst :wink:

Het ging Cynthia om deze draad denk ik (gokje hoor).

Helemaal eens Jambo!
Als nieuwkomers sommige draden hier doorlezen, is het moeilijk positief te blijven omdat de sfeer al gezet is … ik vraag me af hoeveel mensen daardoor wegblijven van dit forum.

Veel te veel denk ik …:mad: als iedereen gewoon zijn mening kan zetten kan iedereen er van leren toch:wub: