Wereldreis, wie heeft er tips?

Hallo,

Ik wil vanaf deze zomer voor een tijd de wereld over gaan. Wie heeft er tips en advies? Is een wereldticket aan te bevelen of toch maar met de wind mee waaien?

Groet, Marianne (26)

Marianne,
Tips genoeg :).
Licht eraan wat je wilt: ik ben met de transiberie express gegaan, waardoor een wereldticket geen toegevoegde waarde had. Maar als je dat niet wilt, dan kun je idd het beste een wereldticket kopen.
Er zijn veel verschillende wereldtickets, dat hangt ervan af waar je overal naartoe wilt.
Weet je dat al?

Succes!

poehee
lastig hoor
tips zat, maar wat wil je zelf

zou ff een lijstje maken met landen/ continenten die je echt cker wilt doen
dan kijken, hoe lang wil je… half jaar? jaar? zo lang als je geld hebt?
hoeveel geld heb je tegen de zomer…
wil je naar noord-amerika en australie, dan ben je cker veel meer geld kwijt dan dat je azie bezoekt…

kijk ff op mn weblog voor mijn reis. niet de wereld rond, maar wel de wereld over…
als je iets meer specifieke vragen hebt, let us know :wink:

Wij hebben ook een wereldticket gebruikt (en ook icm de transmongolie expres) en dat was toch zeker wel voordelig. Het werkt met mijlen en als je een groot stuk over land doet kun je die vliegmijlen dus weer ergens anders voor gebruiken of een goedkoper wereldticket nemen. Maar goed het hangt inderdaad helemaal af van wat je wil (waarheen etc) want niet alles valt in een wereldticket te proppen. En het enige echt nadeel van een wereldticket is eigenlijk dat je van tevoren dus in feite je grove route vastlegt en je ook binnen een jaar terug moet zijn…