Wereldreis... Welke route?

Hoi allemaal,

Ik ben van plan om ‘ooit’ een wereldreis te maken. Stiekem ben ik al hier en daar aan het rondkijken voor tips etc. Ik denk dat er hier op het forum best een aantal mensen zitten die zo’n reis al achter de rug hebben of een deel er van.

Voor mij is een wereldreis plannen een meerjarenplan omdat ik in een rolstoel zit en dus niet zomaar op de bonnefooi ergens aan kan kloppen, dit omdat ik áltijd stroom moet hebben i.v.m. medische spullen (een nachtje zonder stroom zou wel kunnen, maar geen weken achter elkaar). Ik ben uiteraard wel bereid om creatief te denken en te doen, dus ik denk dat er veel mogelijk is, maar sommige delen van de wereld zal ik beter overslaan, helaas…

Zouden jullie de routes die jullie hebben afgelegd met mij willen delen? En dan ook zou ik graag willen horen waarom jullie persé die route hebben afgelegd… :smile:

Kom maar op! Ik ben benieuwd… :stuck_out_tongue: Tips zijn ook altijd welkom.

hee wat top dat je een wereldreis wil gaan maken. heb je al een beeje een idee wat voor landen je wil gaan aandoen.
ik zelf ben 6 mnd in zuid oost azie geweest, thailand, laos, cambodja, vietnam, singapore, maleisie en indonesie.
eerlijk gezegt heb ik niet zo erg goed op de rolstoel vriendelijkheid gelet maar ik ben bang dat je in landen als indonesie enz niet zo goed uit de weg kan. qua stroom heb ik eigenlijk bijna nooit zonder gezeten. alleen op 4000 islands in het zuiden van Laos werkte ze met een generator en dat wil zeggen dat maar sommige guesthouses stroom hadden van 6-10 's avonds. voor de rest was er af en toe een stroomstroring maar dat had nooit lange gevolgen!
ik wens je heel veel plezier met de wereldreis plannen en ik vind het erg knap dat je ondanks dat je in een rolstoel zit dit uberhaupt aandurft (begrijp me niet verkeerd aub) maar het zal je indedaad niet makkeljker maken om een mooie route te vinden. Succes en ik lees het wel wat je plannen zijn/worden
groetjes lotte