Welkom op het forum Verenigde Arabische Emiraten

flag.jpg


Van harte welkom op mijn forum…
Ik ben Bettina, afkomstig uit Zeeland, en woon in het Emiraat Abu Dhabi
in de woestijnplaats Ruwais, ik werk voor de oliemaatschappij ADNOC in de petrochemische sector.

Inmiddels ben ik al in alle 7 Emiraten geweest en ik doe mijn best alle vragen en verzoeken
die hier gesteld en geplaatst worden zo goed mogelijk te beantwoorden en door alle
nieuwtjes wat ik lees en tegenkom met jullie te delen****.
Dit is een land met grote en snelle veranderingen dus het kan zijn dat informatie niet meer
up-to-date is. Uiteraard probeer ik zo snel mogelijk correcties toe te passen.

De 7 Emiraten: Abu Dhabi, Dubai, Sharjah, Ajman, Umm Al Quiem, Ras Al Khaimah, Fujeirah.

Hopelijk komt er van de reizigerskant veel inbreng en kunnen we samen het forum boeiend en interessant maken.

Succes met het VAE forum Bettina. Ben ook al vaker in Dubai en Abu Dhabi geweest, alleen… Niet verder dan het vliegveld helaas , voor een tussenstop naar azie.

En ook nog altijd snachts, dus heb vanuit de lucht ook nog weinig van het land gezien .

Succes !

Bedankt Korikong…dan moet je volgende keer een langere tussenstop maken :slight_smile:
ben zeker ook nog eens van plan naar de Filippijnen
te gaan, en dan zitten we hier al halverwege he!
Groetjes…

Hoi Bettina, Mijn vriendin en haar partner willen naar Dubai verhuizen. Heb jij nog tips vwb wonen als Nl in Dubai? kan je ook reageren als je wilt. Ik hoor graag van je. Hartelijke groet Durga

Hoi Durga, als je hier wilt wonen dan moet je wel werk hebben en dan moet er heel veel geregeld worden, zowel hier als in Nederland. Ik weet niet of ze al werk hebben of werk zoeken, via een bureau, uitzending werkgever of zelfstandig? En je moet getrouwd zijn om een residentie te bekomen.
Bij de ambassade VAE in Scheveningen kan je ook terecht voor informatie.
Dus het ligt een beetje aan de situatie. Als ik weet wat ze precies willen weten kan ik misschien wel verder helpen, enkel de ambtelijke molens gaan hier erg langzaam en de procedures zijn ook erg veranderlijk. Het ligt ook aan je nationaliteit welke procedure gevolgd moet worden. Nederlanders hebben over het algemeen niet veel problemen.
Groeten, Bettina

Hoi Bettina, dank voor je snelle reactie. Ik stuurde zojuist een berichtje maar deze lijkt verdwenen dus misschien dat je nu 2 berichtjes leest. Ze zijn inderdaad getrouwd. Hij heeft een baan in Dubai. Ze zijn nu voor 5 dagen in Dubai om eea af te ronden vwb de baan en te kijken waar mogelijk te gaan leven. Ik dacht misschien heb je nog tips voor wijken of makelaars. Of iets waar we niet zo snel aan zouden denken? Dank je, groetjes Durga

Hoi Durga, dan is het wat makkelijker als je daar al bent om op huizenjacht te gaan. Ligt aan je budget, wil je een huis met tuin of appartement ? Wil je in de drukte wonen of wat meer rustiger, er is zoveel te huur en te koop in Dubai. Makelaars zijn er in overvloed, beste een krant kopen daar zit altijd een dikke bijlage in van makelaars en aanbod en uiteraard de websites. Zelf vind ik de buitenwijken wel leuk (en betaalbaarder), is wat rustiger en heb je ook alle faciliteiten zoals fitness, golf, zwembad, winkels etc. Zo heb je o.a. Sports City, Arabian Ranches, The Greens, Emirates Living en er wordt nog steeds bijgebouwd.
De metro wordt ook uitgebreid. Dus let even op woonwerk-verkeer spitsuren zijn enorm druk met de auto. Succes! Groeten, Bettina

Hoi Bettina,
Wij gaan half januari naar Dubai.
Mijn vriend wordt daar 50 jaar, heb jij een leuke excursie om hem te verrassen?
Gr, Vera

Hallo Vera, wat leuk zeg ! Tsja, wat vind je vriend leuk er zijn zo veel verrassingen!
Een aanrader is in ieder geval Burj Al Arab, bv een afternoon high tea, cocktail/whiskeyavond.
Een diner kan natuurlijk ook, maar persoonlijk vind ik dat veel te duur.
Je moet wel weken van te voren reserveren
Mijn vriendin werd 40 en heeft de cocktailavond gedaan en enorm genoten, tafeltje aan het raam met prachtig uitzicht (de skybar) en nog een roos en chocola op tafel voor haar verjaardag.
Met een limo erheen kan er ook nog bij, dat is maar paar tientjes meen ik.
Of een skydive, F1 circuit rondleiding+rit, kamperen woestijn?
Genoeg keuze in ieder geval ! Groetjes, Bettina

Dank je wel, hij is gek van auto’s dus dat F1 circuit lijkt mij wel iets voor hem.
Waar kan ik dat boeken? Hij is op een vrijdag jarig, zou het op die dag ook mogelijk zijn?
Groetjes, Vera

Hoi, hier is de website daar staat alle info op en kan je rechtstreeks boeken…

Het is wel een uurtje van Dubai want het is op Yas Island Abu Dhabi maar er zijn goede busverbindingen en taxi 60 euro meen ik.
Of eventueel georganiseerd maar dan ben je aan tijd en programma gebonden.

Als je dan toch op Yas Island bent, Ferrari World is ook geweldig leuk en 27 superattracties. heel indrukwekkend.
Neem ruim de tijd want deze periode is enorm druk en lange wachttijden.

Groeten, Bettina

1 like

Mijn vraag is of het mogelijk is om als nederlander in Dubai te werken als nanny of ander werk?
En wat moet je daarvoor doen, en is er een max. leeftijd?
Groetjes Ursula

Hallo Ursula, om de laatste vraag te beginnen, er is geen job aan leeftijd gebonden, ervaring is wat meestal telt en diploma’s.
Het proces neemt maanden in beslag, je moet alles laten legaliseren en vertalen, medische keuring en dan wachten op visa en werkvergunning.
Zelfstandig solliciteren is wel lastig, je kan enkel werken indien je een sponsor hebt dat is dan de werkgever, agent, een bedrijf of particulier.
De posities van nanny worden ingevuld door Aziatische meisjes, salaris maximaal 300euro per maand omgerekend.
Je zou eens kunnen checken op de website

http://www.newaupair.com/ en zoeken op Dubai/ UAE
http://www.aljazeerajobs.com/
http://www.careerdubai.net/
http://www.indeed.ae/

Er is wel een groot tekort in het onderwijs en gezondheidszorg, ik weet niet wat voor een opleiding je hebt?

Succes!
Groeten, Bettina

Waar denk je aan als je aan Dubai denkt??
juist! aan luxe dingen…
Wie zou het nou niet leuk vinden om in een luxe auto te rijden voor een dag of 2,3,4 of zelfs een week! Maak je dromen waar!
In Nederland is het onmogenlijk om zo iets te doen maar in Dubai is alles mogenlijk en vèèl goedkoper dan in Nederland.

Huur een mooie auto bij Parklane!

Parklane exclusive car-rental
Tel: 00971552562230 (Naom) Nederlands Sprekend
e-mail: naom@parklane.com
Locatie: Fairmont hotel Dubai (Shk. Zayed Road)
brengt ook auto’s naar Abu Dhabi!