Over een paar weken ben ik voor een paar dagen in santiago. Ik ben een vrouw
en reis alleen. Wat is een centrale en veilige buurt om te verblijven? Als jullie tips hebben voor een hostel of guesthouse, let me know!
En wat zou een taxi van het vliegveld naar de stad ongeveer moeten kosten?
iedere keer als wij in santiago waren verbleven we in de wijk barrio brasil, redelijk in de buurt van het centrum en waar je s’avonds langs de avenida brasil heerlijk op een terrasje kunt zitten.
wij zaten altijd in hotel los arcos (www.hotelarcos.cl) net om de hoek van avenida brasil.
een taxi van vliegveld naar barrio brasil kost 15.000 pesos, maar terug hadden we een taxi met een meter en die koste maar 10.000 pesos.
ook werden we benaderd door een jonge chauffeur die 13.000 vroeg maar eerst wel zijn vriend thuis af moest zetten, trap hier niet in want ze rijden ergens naar toe waar je alles in kunt leveren en dan kom je nog goed weg.
er zullen vast nog wel andere wijken de moeite waard zijn maar deze vonden wij de moeite waard.
succes met zoeken.
In een rustige buurt van Providencia is bijvoorbeeld “El Patio Suizo” (www.patiosuizo.com). En is toch op loopafstand van het centrum en ongeveer vier blokken lopen van het metrostation Parque Bustamente. Als je bij hen boekt, vraag dan naar hun transfer service TurBus van het vliegveld naar het hostel. Ik geloof dat die service 5.500 pesos kostte.
Ze kunnen je ook gratis de BIP-kaart lenen (je moet hem wel zelf opladen natuurlijk) zodat je van TranSantiago (bussen en metro) gebruik kunt maken tijdens je verblijf in Santiago.
In plaats van een taxi kun je ook de veel goedkopere transferbussen nemen die je midden in het centrum van santiago brengt: TurBus (1.700 pesos) en CentroPuerto (1.600 pesos). Zie hier voor meer informatie daarover. Die bussen vertrekken ongeveer elk half uur van 06.00 's morgens tot ongeveer middernacht.