Welke strandplaats op Nicoya?

Hallo,

Wij zijn onze reis aan het uitstippelen, maar wat is het toch moeilijk om te kiezen uit al die schitterende opties :frowning: (luxe probleem, I know)

De bedoeling is om vanuit de regio Rincon de la Vieja naar Nicoya te gaan en daar 2-3 verschillende strandplaatsjes aan te doen. We zijn 10 jaar geleden in Montezuma geweest en dat vonden we fantastisch, maar is het daar nog steeds leuk?
Wat we zoeken is: laidback sfeertje, geen hoogbouw, leuke strandjes waar je bij voorkeur ook kan zwemmen, een paar leuke restaurants en barretjes, klein plaatsje met weinig toerisme (kleiner dan Tamarindo bijvoorbeeld) maar wat wel een beetje leeft.

Ik lees goede verhalen over Playa Samara en Playa Santa Teresa, maar wat kan ik daarvan verwachten?
Of hebben jullie nog betere tips?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groeten,
Renata

Playa Samara is een rustig dorp met enkele barretjes en restaurants. Iets verderop heb je het mooie strand Carrillo.
Playa Teresa is het nieuwe Montezuma. Een trekpleister van vooral surfers.
Montezuma zelf is een beetje verlopen.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

Playa Samara is een goede keuze, interessant stukje: http://www.surfhostel.net/2014/02/23/what-an-earthquake-can-do-with-a-surf-spot/

Santa Teresa is nog meer gericht op surfen.

Wat bedoel je eigenlijk Johan met Montezuma is een beetje verlopen? Zou best kunnen hoor, daar niet van.

Rincon de la Vieja is zeker een aanrader. In Nicoya zelf heb je ook nog de oudste kerk van Costa Rica staan.

Bram

Montezuma is leuk om de waterval te bezoeken en het strand ten oosten van het dorp is mooi, maar in het dorp viel ons vooral de wiet-lucht op… Daar moet je maar net van houden. Santa Teresa zijn we alleen doorheen gereden maar zag er relaxed en gezelliger uit! Zag eruit als wat jullie zoeken. Samara vond ik minder, een beetje vreemde sfeer maar het was hier erg rustig.

Groeten,
Jose

Wij zijn net terug uit Costa Rica en zijn zelf naar Playa Grande (ligt naast Tamarindo), Samara en Montezuma geweest.
Playa Grande stelde niet veel voor. Mooi strand, een goede plek om te leren surfen, heel klein.
Playa Samara vonden wij het leukste. Leuke restaurantjes aan het strand met je voetjes in het zand. mooi strand met een rustige zee waar je lekker kan zwemen. er zijn een 3 tentjes aan het strand met lig bedjes. wij lagen altijd bij Locanda (lekkere salades tijdens de lunch en de beste bedje, wel vroeg zijn) naast locanda kan je lekker sushi eten als je ervan houd. wij zijn er gek op en vonden t echt super met onze voetjes in het zand en een glaasje sangria erbij.
het leukste sfeertje voor een drankje kan je vinden bij Lo Que Hay, wederom op het strand. gezellige lichtjes onder een boom, top bediening. eten is redelijk. Hier heb je overdag ook bedjes voor $7 per bedje volgens mij.
Montezuma vonden wij toch ook wel wat hebben. s avonds word t sfeertje wat minder, maar hebben daar het lekkerste gegeten van de gele vakantie. Je hebt ook een heel mooi strand in de buurt, playa Grande. Het lopen erheen is al ontzettend leuk langs al die mooie strandjes.
Wij hebben de kustroute genomen van samara naar Montezuma, echt een aanrader maar wel alleen mogelijk in het droge seizoen volgens mij. je moet namelijk met je auto door een paar rivieren.

Pff zo jammer dat onze reis er alweer op zit. Het is echt een geweldig land met zulke vriendelijke mensen.

succes met de planning en veel plezier van de voorpret!

Willemijn, waarom werd 's avonds het sfeertje in Montezuma wat minder?
We zijn er 10 jaar geleden ook geweest en vonden het toen een leuk plaatsje en ook 's avonds heel gezellig.

Net terug van prachtige reis naar Nicoya. Waren gelogeerd in nieuw en klein hotel ‘Villa cacao’ in Santa Teresa, uitgebaat door jong Belgisch koppel en gelegen op 200m van mooi zandstrand. Santa Teresa is surfersparadijs met veel restaurantjes, bars en winkeltjes. Goeie uitvalsbasis om ganse zuid-westkust te bezoeken.

[EMAIL=“villacacao.cr@hotmail.com”]villacacao.cr@hotmail.com en link naar villa cacao facebook: Redirecting...

Beste Renata,

Montezuma heeft ons heel veel mooie dingen gebracht, maar na de eerste avond hebben we de hoofdstraat een beetje vermeden. Het publiek trok ons daar niet echt aan. Wij waren daar zaterdag, zondag en maandag avond en merkte duidelijk dat zaterdag de drukste en minst gezellige avond was. veel mensen die er voor ons gevoel niet echt waren om er een gezellige avond van te maken. Wij waren bijvoorbeeld de eerste avond aan het eten bij een soda op de hoofdweg.
Tegenover deze soda zat een beetje een apart hostel, pirate … (grote hekken en zag er niet echt gezellig uit) daar stonden 2 jongens met een opvallend shirt die mijn vriend de hele tijd in de gaten hielden. Ik had t niet door, mijn vriend vertelde t pas toen we in het hotel waren. wij zijn toen een ijsje gaan eten en daarna zag mijn vriend ze niet meer. Toen we echter even een boodschapje deden, stonden ze ineens weer voor de supermarkt. Mijn vriend liep toen even de andere kant op (even naar een restaurant kijken zei hij) om te kijken of ze achter ons aan kwamen. gelukkig was dat niet t geval en zijn toen terug naar t hotel gelopen) Verder helemaal niks gebeurd hoor, maar t was voor mijn vriend gewoon opvallend en een beetje vaag. verder loopt er 1 of andere dorpsgek rond die allemaal dingen schreeuwt, opzich wel grappig, maarja draagt niet echt bij aan een gezellig ontspannen sfeertje als hij dronken schreeuwend over straat loopt met zijn stokken.

je merkt gewoon overdag toch wel een heel ander sfeertje dan 's avonds, maar ik heb me nooit onveilig gevoeld hoor in tegendeel… Verder vonden wij de strandjes direct naast t plaatsje Montezuma niet heel bijzonder. wij zijn beide dagen naar Playa Grande gelopen, wat wel super mooi was. Santa Teresa klinkt ook heel leuk als ik dat hierboven lees, misschien heeft dat t sfeertje van Montezuma 10 jaar geleden?