Dag,
we gaan ws 4 weken rondrijden door costa rica.
De grote lijn zal zijn
alajuela/san jose
san gerarda de dota
omgeving dominical
??
rincon de la vieja
arenal
cano negra
sarapiqui
limon
tortugero
san jose/alajula, naar huis.
we zoeken nog een bestemming tussen dominical en rincon de la vieja, Wat is een must see voor deze regio? In guanacaste? echte strandbestemming hoeft niet zo, maar wat dan?
graag jullie adviezen/tips
José
Je kunt naar Monteverde gaan of naar de zuidkust van Nicoya.
Ook plaatsen als Samara of Nosara zijn een leuke bestemming.
Johan
www.costaricaopmaat.nl
Monteverde gaan we niet doen, te toeristisch en mijn vriend heeft erge hoogtevrees, gaat geen hangbrug op i.p. in welke zin is Samara of de zuidkust van Nicoya anders dan de andere plekken waar we heen gaan? Zal me er eens in gaan verdiepen dank je. We hebben 3 dagen voor deze overbrugging.
Als je vriend hoogtevrees heeft is ook San Gerardo del Dota niet aan te raden.
Bij de zuidkust van Nicoya kun je o.a. naar de parken Cabo Blanco en Curu en gaan
snorkelen bij het eiland Tortuga.
Johan
www.costaricaopmaat.nl
aha, steile afgronden dus in gerardo de dota.
Ik lees veel verschillende verhalen over snorkelen in CR. wij vinden het fantastisch, maar zijn misschien een beetje verwend doordat we in australie gesnorkeld hebben. Is het de moeite waard om onze snorkelspullen mee te nemen? Ik kwam ook Barra Honda nog tegen, is dat nog iets?
het park Barra Honda zijn grotten. Hierin daal je af over een losse trap met een touw om je middel.
Heel mooi, maar niet voor iemand met hoogtevrees.
Snorkelen is mooi bij Caño Island. Je kunt hier een excursie naar doen vanaf Dominical.
Bij deze excursie wordt snorkelmateriaal toegeleverd.
Johan
www.costaricaopmaat.nl
Afgelopen augustus gesnorkeld bij Caño Island maar dit viel erg tegen vergeleken met een aantal snorkel tripjes in Indonesie vorig jaar. Weinig koraal en troebel water, de walvissen onderweg waren wel leuk!
Boottocht Palo Verde? Nationaal Park Santa Rosa? Dat laatste wel met 4wd, denk ik.
Wij hebben een keer overnacht in La Ensenada lodge, Abangaritos. Mooie omgeving aan de golf van Nicoya, zoutvelden, moerasgebied, jungle en een boottocht in de mangrove . Een van onze mooiste paardrijd tochten gemaakt in dit gebied.
Een mooi gebied dat niet op jullie lijstje staat is Rio Celeste.
Die 4WD gaan we huren, dank allemaal voor deze input.
Wat denken jullie van
alajuela 2 n
san gerardo de dota 1 n
tipi jungla 3 n
ojochal 3 n
montezuma/tambor 3 n
Rincon de la vieja 3 n
Bijagua (rio Celeste) 3 n
cano negro 2 n
Arenal 3n
Sarapiqui 3 n
Totuguero 3 n
alajuela 1n
Rio Celeste niet te lang met 3 nachten?
beter nog ergens anders nachtje?
graag hoor ik het.
José
-
-
- Updated - - -
-
Tortuguero moet 2 nachten zijn
In Rio Celeste zijn inderdaad 2 nachten ruim voldoende.
Ik zou Ojochal en Tipi Jungla omdraaien.
Dan is de rit naar Tambor ook korter.
Johan
www.costaricaopmaat.nl