Welke mooi eiland in Azië, onderweg naar Beijing, aandoen?

Hallo,

April (2015) stappen mijn vriendin en ik in het huwelijksbootje. We zijn al een beetje om ons heen aan het kijken voor de huwelijksreis (bijna belangrijker dan de dag zelf) en hebben onze pijlen gericht op een reis china/tibet/nepal.

Nu is de kans erg groot dat we voordat we China gaan aandoen c.a. 1 week over hebben. Nu ben ik de mogelijkheden aan het bekijken om van Amsterdam, via een mooi eiland naar Beijing te vliegen en zo een weekje op een tropisch plekje door te brengen.

Gezien het onze huwelijksreis is dacht ik zelf aan een mooi (niet al te druk/toeristisch) eiland en een mooi hutje op het strand. We zijn van origine echte backpackers en willen dan ook niet in een luxe en duur resort zitten, maar het mag wel een beetje een romantisch tintje hebben zodat we een weekje van de zon (en het eiland) kunnen genieten voordat we door China backpacken en gaan hiken door Tibet.

Nu is de vraag, waar kan ik het beste heen? Het moet wel redelijk goed aan te vliegen zijn vanuit Amsterdam, en gezien we maar een week hebben willen we na aankomst niet ook nog eens 20 uur op een boot zitten of een binnenlandse vlucht moeten nemen naar het perfecte eiland. We zijn dol op Azië, houden erg van natuur, duiken en barretjes mogen ook niet ontbreken.

De eilanden om Thailand heen is geen optie (al geweest) en ook bijvoorbeeld Bali is niet wat we zoeken(al geweest en veel te toeristisch voor een backpacker).

De ticketprijs is natuurlijk ook een (heel) belangrijk puntje.

Wat raden jullie ons aan?

Groetjes en alvast bedankt,
Ivo

Je stelt bijna onmogelijke eisen :smiley: Wat is er bijvoorbeeld tegen een binnenlandse vlucht? Ik denk aan de Perhentians en Tioman-eilanden in Maleisië. Je zou dan wel een beetje moeten toegeven op reistijd.

Ik denk zelf aan Langkawi in Maleisie. Je kunt rechtstreeks naar KL vliegen en dan binnen anderhalf uur doorvliegen naar Langkawi.
Het lijkt me haast onmogelijk om vanaf Amsterdam rechtstreeks naar een idyllisch eiland te vliegen. Je zult altijd vanaf een grote plaats moeten doorreizen naar jullie droomlocatie

Kijk een op www.airasia voor de vluchten in Azie.

Groet Cor en Wilna>>>:zon02:>>>

Waarom niet naar het chineese eiland Hainan. Ik ben er zelf ook nog niet geweest maar na een beetje
Googelen ziet er het best leuk uit.

Gr

Via Wereldwijzer app

Vanuit Bejing lijkt mij Jeju (Zuid-Korea) het mooiste…

Wij genoten onwijs van Pulau Pangkor, op een halve dag reizen van Kuala Lumpur (bus/boot, dus ook goedkoop). Het is een klein eiland, dus makkelijk in een paar dagen te verkennen, waarna er niet veel meer overblijft dan cocktails drinken op het strand! :slight_smile:
Kijk eens op http://pimenjiska.nl/chillen-op-pangkor !

Via Wereldwijzer app