Hallo allemaal
In februari 2014 gaan we voor de eerste keer naar Vietnam. Eergisteren heb ik de visa in Den Haag opgehaald. Dit ging erg vlot en binnen een half uur stond ik weer buiten ( openingstijden consulaire dienst ma-wo-vrij van 1400 tot 1700 uur . Kosten € 77 voor 1 maand en € 92 voor 3 maanden )
Ik vertelde de dienstdoende ambassademedewerkster dat we vanuit Thailand, via Cambodja overland naar Vietnam wilden reizen.
Toen vertelde ze mij dat er maar twee grensovergangen tussen Cambodja en Vietnam zijn waar dit mogelijk is.
Ze heeft ze wel genoemd , maar helaas ben ik vergeten te vragen om deze even op te schrijven.
In mijn Handbook ( Footprint ) staat dat er 6 grensovergangen zijn . Wie weet hier meer vanaf ?
Vast bedankt voor de moeite ons te antwoorden.
Met groet
Rop en Wilhelmien
Hallo Rop en Wilhelmien,
Ik snap je twijfel, en je hebt gelijk.
Deze informatie klopt niet; snap ook niet dat deze gegeven werd.
Ik denk dat het zelfs minimaal 8 zijn over land en dus tel ik de vliegvelden niey mee.
Met een visum voor Viet Nam kan je zo al via de vliegenvelden van Phu Quoc, Saigon, Nha Trang, Na Trang, Hanoi het land i.
Tel daar dan de grensovergangen over land erbij , dan heb ik er zo al minimaal 12.
Ik neem contact op met Viet Nam om de meest aktuele informatie op te vragen over dit onderwerp en kom er dus even later op terug.
Dus even geduld.
Overigens, welke overgang hadden jullie in gedachten?
gr.
Ton.
Hallo Ton
Fijn dat je zo snel reageert. Ik zal enig geduld betrachten (ahum). Wij hadden in gedachten de grensovergang Prek Chak (Cambodja) - Xà Xia ( Vietnam )
Met groet
Rop
Hallo Rop,
Die overgang is geen probleem.
gr.
Ton.
Hallo Rop,
Ik heb net een mail ontvangen vanuit Viet Nam over grensovergangen tussen Viet Nam en Cambodja; wanneer je over land naar Viet Nam wilt gaan.
En inderdaad, de overgang die jullie voor ogen hadden is dus geen probleem.
Maar voor de volledigheid hieronder haar antwoord;
- How mayny border between Cambodia and Vietnam: there are totally 5:
Moc Bai/Vietnam - Bavet/Cambodia
Vinh Suong/Vietnam - Kaam Samnor/Cambodia
Tinh Bien/Vietnam - Phnom Den/Cambodia -> Your boat trip from Phnom Penh to Chau Doc will go through this border
Xa Mat/Vietnam - Trapeang Phlong/ Kampong Cham Cambodia
Xa Xia/Vietnam - Prek Chak/Cambodia
As long as they have Vietnam visa, they can enter all above borders.
gr.
Ton.
Dat is mooi.
We willen je erg bedanken voor het oplossen van dit probleem.
Met groet
Rop en Wilhelmien
Hallo Ton
we hebben nog een vraag : wij hebben wel alle gewenste inentingen, behalve buiktyfus, maar het liefst slikken we geen malariatabletten.
Is dit verstandig of raad je ons dit af ?
Met groet
Rop en Wilhelmien
Hallo Wilhelmien en Rop,
Ik vind persoonlijk dat medische vragen eigenlijk niet thuis horen op een forum als deze; eigenlijk op geen enkel forum.
Deze vraag is alleen voor een arts of voor een GGD arts / deskundige.
Maar je vraagt naar mijn ervaring, ja, ik heb een vaccinatie voor buiktyfus gehad en verleng deze ( geloof elke 3 a 4 jaar ) , en op aanraden van de GGD.
Over malaria kan je op WW zeer vele topics vinden met allerlei meningen.
Zelf slik ik deze niet omdat ik grotendeels in gebieden zit, waar malaria niet voorkomt.
Wel houd ik me aan wat richtlijnen, zoals lange mouwen in de avond, smeren met Deet enz.
Maar wat ik doe is geen advies, maar alleen mijn manier.
Zou toch overwegen om een buiktyfus vaccinatie te laten zetten; voorkomt niet 100% helaas, maar je hebt er dan wel alles aan gedaan om het te voorkomen en is geen routine tijdens je vakantie.
Kosten zijn te overzien en misschien krijg ook wat terug van je ziektekostenverzekering.
Meer kan ik er helaas niet van maken.
Wens je veel wijsheid toe.
gr.
Ton.
Ha Ton
De buiktyfus-vaccinatie zijn we wel van plan te halen. Verder gaan we ons nog wat oriënteren betreffende de malariatabletten. evenwel dank voor je snelle antwoord.
Met groet
Rop en Wilhelmien