Welke Europese stad is leuk om met de familie (2x 50+ en 4 twintigers) te bezoeken

Hallo,

Graag wil ik jullie hulp inroepen voor het volgende.
Wij gaan eens per jaar met het gezin (vader, moeder, en 4 jongvolwassenen tussen de 22 en 27 jaar)
een lang weekend weg. Voorgaande keren zijn we steeds naar een plaats in Nederland
geweest (Vaals en Terschelling).

Nu hadden we het idee om een keer met het vliegtuig ergens heen te gaan (dus wat verder weg).
Het moet wel binnen Europa zijn er er moet voor iedereen wat leuks te doen zijn.

We zitten eraan te denken om ergens in mei 2015 te gaan. Dus zijn al volop bezig met oriënteren.
We moeten dit namelijk allemaal tijdig om ons werk regelen.

Nu willen we graag een land waar:

• het lekker zonnig en redelijk warm is
  • we een lang weekend kunnen verblijven
  • het niet te duur is om naartoe te vliegen
  • er voor iedereen wel wat leuks te doen is
  • het liefst wanneer mogelijk ergens aan of vlakbij de kust.

Wie o wie kan ons bepaalde Europese steden aanraden om naartoe te gaan
en waarom raad je deze stad dan aan?

Hoor graag van jullie!

Alvast bedankt!

Dublin! (Het is er alleen niet warm en zonnig)

Is verrassend leuke stad waar veel te zien en te doen is!

Via Wereldwijzer app

Barcelona , een heerlijke stad en aan het strand

Dublin ben ik zelf afgelopen maart geweest, inderdaad echt een super leuke stad! :slight_smile: ook barcelona is inderdaad een topper. Maar helaas zijn we hier ook al een paar keer geweest. Nog meer aanraders?

Ik twijfel zelf over wenen, velencia, kopenhagen, lissabon of porto (ik weet het, die liggen niet allemaal aan zee). Maar ik weet niet of deze steden geschikt zijn voor onze samenstelling?

Hoor graag jullie reactie. Verassende tips of steden zijn altijd welkom :slight_smile:

Of een reactie op de door mij genoemde steden…

Via Wereldwijzer app

Konstanz aan de Bodensee is ook niet te versmaden, of anders een badplaats Marmaris in Turkije!! met een prachtig achterland.
Berlijn met zijn Wannsee -Teneriffe - Puerto de le Cruz mmm
Bali Indonesie…Corsica-Sardinie

1 like

Wat te denken van Rome, Istanboel of Lissabon.

Via Wereldwijzer app

1 like

Enige nadeel aan Rome is dat het niet direct aan zee ligt, verder vond ik nog beter dan Barcelona.
Barcelona is verder ook erg goed met dat stadsstrand.

1 like

Zonder twijfel Sevilla. Mei is 1 van de beste momenten om te komen.
De stad zelf heeft genoeg te zien en te doen voor méér dan een lang weekend voor jong en oud en als je toch een dagje naar het strand wilt dan ben je met 1 a anderhalf uur op het strand (Cadíz of Huelva)

1 like

Hoezo Chauvinist > maar ik kan niet over Sevilla oordelen , was erop doorreis.

lol2

Maar, wat waar is, is waar.
Ik heb al redelijk veel steden gezien (incl Barcelona, Madrid, New York, Parijs en Londen) maar Sevilla staat boven alles.
Zoals de Sevillanen zeggen:
Sevilla tiene un color especial, Sevilla tiene duende!

Okay okay, lo siento mucho !!

Die omgekeerde tekens heb ik niet denk die er maar bij..wordt tijd om naar Sevilla te gaan als het zo mooi is , mooier als bali?

Oke, dat zijn al redelijk wat opties voor ons.
Mogelijke opties zijn: Porto, Lissabon, Sevilla, Valencia of Kopenhagen.
Kunnen jullie mij meer over deze steden vertellen? Wat is er te zien / doen?
En waarom is die stad zo geschikt voor onze samenstelling?

Het is maar voor een lang weekend dus een eiland lijkt mij geen optie.
Daar zou ik graag wat langer de tijd voor hebben. Het moet een leuk stedentripje
zijn met een combinatie tussen leuke dingen op te zien en te doen
en liefst bij zee om eventueel nog een lekker stranddagje te hebben.

Alvast bedankt!

Ik heb het gevoel dat jullie uit die bestemmingen zelf een keus moeten gaan maken.
In ieder reisbureau heb je gidsen over die steden, en of kijk eens op de subfora van die landen, hier op wwz.

Ook zelf wat doen ,voorpret is toch leuk :feestje:

Gaan we ook zeker doen :slight_smile:
Ben al volop rond aan het kijken maar is altijd leuk om nog wat extra tips te krijgen van insiders en wat meningen te horen.

Ik pik eruit wat ik kan gebruiken en ga daar vervolgens mee verder.

Dank dus voor alle reacties tot nu toe!

Via Wereldwijzer app

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=153630&p=933289&viewfull=1#post933289

Hier een voorproefje.

En voor de jongeren is ´s avonds een biertje pakken op Plaza del Salvador wel een leuke bezigheid. Dit plein stroomt vol met vnl jong maar ook wat ouder. Internationaal gezelschap, een leuke mix.
http://3.bp.blogspot.com/-Ei7IkglpyuQ/T41kJdUAsCI/AAAAAAAADgE/TJeJoEEaTPI/s400/25663_371121397430_672797430_3601847_4534594_n.jpg

Lissabon is leuk en van daaruit kan je goedkoop met de trein naar Sintra, zeker een aanrader. Ook Napels is goed te doen. Eind maart was het er al lekker warm en er is veel te zien en te doen in de stad. En natuurlijk Praag, daar kan je echt dagen ronddwalen!
Succes met kiezen!

Napels natuurlijk met de Vesuvius toch ?
Daar heb ik totaal niet aangedacht!!

Eerst Napels zien dan sterven :krukken:

Uhhh, dan beter Napels tot het allerlaatst bewaren???lol2