Op 18 september ga ik met mijn vriend 2 weken naar the Gambia :vak02:
Nu vroeg ik me af welke dagtochten aan te raden zijn en waar wij ze het beste kunnen boeken (via het reisbureau of daar te plaatse). Als iemand suggesties heeft houd ik me graag aanbevolen!
Iemand ook nog enige ervaring met het weer eind september (zo’n beetje het einde van het regenseizoen)??
Hallo Jeanne,
Ik zou je om verschillende redenen aan willen raden om een lokale gids te kiezen.
Je leert daardoor meer van het land en de gebruiken kennen en bovendien help je daar ook de vaak arme Gambiaanse bevolking mee.
De excursies met de reisorganisatie zijn bovendien vaak heel wat duurder.
Dan heb je de mogelijkheid om in Gambia een gids te regelen. Het is dan alleen wat moeilijker om in te schatten of het een betrouwbaar iemand is of toch een husler of bumster.
Wij hebben zelf hele goede ervaringen gehad met Saikou. Nu zijn we vanuit Nederland een contactpersoon voor hem en toeristen en kunnen een vrijblijvende afspraak voor 1e kennismaking regelen. Op zijn website is veel informatie te lezen over Gambia en de excursies die je kunt maken.
Neem anders eens een kijkje op zijn website: www.gambiagids.nl
Groetjes, Lian
Bedankt voor de nuttige info. Heb direct even de website bekeken. Netjes en overzichtelijk. Heb al een paar leuke dagtochtjes gezien
Ook fijn om te weten dat Saikou een betrouwbaar iemand is!
Jammer dat ik geen enkel idee van de kosten voor de dagtochten krijg…
Maar ik besteed liever bij iemand uit Gambia dan bij de (Nederlandse) reisorganisator!
Nogmaals dank en als iemand weet welke van deze dagtochtjes écht aan te raden zijn dan hoor ik het nog graag!!!:zon02:
Hallo Jeanne,
Als je een mailtje stuurt naar gambiagids@hotmail.com kan ik je meer informatie geven en doormailen. De prijzen van de dagtrips kunnen we niet op de website zetten omdat het van verschillende factoren afhankelijk is. Veel trips zijn bijvoorbeeld in 1 dagtrip te combineren en hangt daarnaast af waar wel of geen entreegelden voor gelden. Verder hangt het af van welk vervoer je wilt; jeep, bushtaxi of gewone taxi. Ik kan je via de mail wel voorbeelden doorgeven van dagtrips en prijsindicatie. Hoop dat deze uitleg duidelijk is!
Groetjes, Lian