Had ergens gelezen dat het wordt aangeraden om je belangrijke documenten in te scannen en op je mail te zetten zodat je ze elk geval altijd bij je hebt.
Nu wordt er ook gezegd dat je je verzekeringspapieren moet inscannen.
Stomme vraag misschien maar wat valt daar allemaal onder?
Is het inscannen van je polispas en je reisverzekeringspas niet voldoende?
Ander vraagje: Ik ga 4 weken naar Aussie, is een medisch paspoort aan te raden om mee te nemen?
Australia heeft een overeenkomst met een aantal landen wo Nederland voor wat betreft medisch hulp. Als je hier verzekerd bent heb je recht op hulp in Australia. Wij nemen alleen onze zorgpassen mee. Daar boven hebben wij nog een reisverzekering met werelddekking. Better safe than sorry. Kopietjes maken kan natuurlijk altijd.
Inscannen is altijd heel erg handig. Dit voor het geval je het kwijt raakt onderweg. Het is zeker handig je verzekeringspapieren in te scannen. Verder een kopie van je paspoort is ook erg handig om te hebben. Wij hebben die ook ingescant en een kopie in onze handbagage. Je weet nooit wat er kan gebeuren.
Ik heb zelf mijn polisblad alleen ingescand. Maar ik heb een ander soort verzerkering ik heb een globetrotter verzekering ik ben namelijk zelf al zo’n 2 jaar aan het rondreizen.
Zie mijn weblog dan kun je het zien die staat hieronder.
Wij hebben in Azie gereisd en zijn nu in Australie en vliegen volgende week naar Nieuw Zeeland