Dit jaar vertrekken we voor de tweede keer naar Rosas maar volgend jaar willen we graag eens de Costa del Sol bezoeken. Ik vind een tiental badplaatsen in deze streek maar vermits we er niets van kennen zou ik graag de mening willen horen van ervaren reizigers. We houden beiden van de gezelligheid van een stadje zoals Rosas en drukke bedoeningen en disco’s hebben wij echt niet nodig. We verkiezen ook een appartement om te huren. Wie heeft goede tips voor ons ? Alvast hartelijk dank :dag:
Ik persoonlijk vind de Costa de la Luz veel meer de moeite waard. Hele mooie stranden geen kiezelstranden zoals in Costa del Sol en over het algemeen rustigere dorpjes en badplaatsen. Cadiz en Jerez zijn de moeite van het bezichtigen waard evenals dorpjes als Vejer de la Frontera. . Het enige grote probleem zou de Levante kunnen zijn een harde wind die regelmatig zijn kop op steekt. Dit aan de Cadiz zijde.
De Costa de la Luz aan de kant van Huelva heeft ook erg mooie stranden en mooie dorpjes, Huelva zelf vind ik niet echt de moeite, leuk is wel om naar Palos de la Frontera en La Rábida te gaan (het klooster waar Columbus verbleef vóór zijn reis naar Amerika) en een uitstapje naar mijn stad Sevilla.
Enfin, Costa del Sol is ook mooi maar als ik mocht kiezen zou ik het wel weten.
Tja, de wind… in Rosas heb je de Tramontana die in de namiddag flink tekeer kan gaan. We hebben dat vorig jaar mogen ondervinden. Ik zal eens wat opzoekingen doen en documentatie bekijken over de Costa de la Luz :dag: