Tips gevraagd voor Costa de la Luz

Hallo beste lezers, ik heb een vraag.
Ik ga van 22 tm 29 augustus naar costa de la luz. Vlieg op Jerez de la Frontera en wil van daaruit met een auto een beetje rondneuzen daar.
Wie heeft er tips waar het leuk is en waar ik vooral niet heen moet gaan ? Ik ben niet echt geinteresseerd in drukke toeristische stranden. Ik wil graag de mooie dingen zien, dorpjes, natuur, kleine hotelletjes enz.

2 weken is vèèl tekort,maar ok kleine greep: Conil:torre de Guzman,Barbate:oude arbeiders wijk aan de rivier,haven.Vejer:mooie kleine straatjes en uitzicht,Ubrique:leer-fabrieken,Algeciras:markt,haven.Sotogrande:golfterreinen.Tussen Algeciras en Tarifa:uitzicht op de straat van Gibraltar;bij helder weer mooi zicht op vaarverkeer en stranden van Tanger!Cadiz stad:veel bekijks in de Oudste stad van Europa!Puerto de St.Maria en Jerez:bodega’s.enz.enz.Fijne en mooie vakantie,denk om de hitte nu:>38’C!

Kijk hier eens: nr.26 tot en met 34
Jerez, Cadiz,…

http://www.tripline.net/trip?id=3171160752461003B99CD53085A926B6

Cadiz is een must, vooral het oude stads centrum, daar raak je niet op uitgekeken. De mensen in Cadiz zijn trouwens super gastvrij ondanks de grote toeloop van toeristen. De joodse wijk in Jerez en de bodegas zijn ook een bezoek waard en vermits je toch in Jerez land, is het misschien leuk om ook daar te starten met je bezoek.Verder zijn de uitgestrekte stranden tussen Tarifa en Bolonia prachtig en absoluut niet druk bezocht. Tarifa is leuk als je hippe barretjes wil vinden en leuke aparte winkeltjes. Als je de drukte een beetje wil vermijden is het binnenland tijdens deze periode meer aan te raden. Prachtige witte dorpjes zoals Alcala de los Gazules, Zahara de los atunes, Algar, Zahara de la Sierra, Prado del Rey, Grazalema, El Gastor waar de natuur nog ongerept is en de sfeer nog niet teveel bezoedeld door massatoerisme.

Nog een paar dagen, en dan ga ik heerlijk weg ! :zon02:
Allen bedankt voor de leuke tips, ik ga er zeker gebruik van maken.

Ik laat weten hoe het geweest is.

Leuke reportage van 3 Op Reis (BNN) over de Costa de la Luz: http://3opreis.bnn.nl/video/709d7a45aeb4192f48a96d0829f6e7a7 Nicolette Kluijver bezoekt Cádiz, Caños de Meca en Tarifa. Even ‘doorspoelen’ naar 09:45 voor het 1e deel en 26:07 voor het 2e deel.