ik ga met een vriendin 3 weken door Europa backpacken, met de trein. En ik wil daarvoor een backpack aanschaffen. Ik heb ooit een kleine gekocht ± 20 L, voor een reisje, maar dat is te klein voor nu.
Dus mijn vraag, Welke backpack? Iemand ervaring met merken, prijzen etc?
Ik wil het een beetje lowbudget houden indien mogelijk, maar wel rekening houdend met het feit dat ik in de toekomst meer reizen met de backpack wil doen, ook langere reizen.
Andere tips voor reizen door Europa zijn uiteraard welkom!
Nomad en Wildebeast zijn prima merken, en wel goedkoper dan andere merken. Je kunt het vinden bij Perry Sport.
Vooral belangrijk is dat je de tas wel gaat passen in een winkel, het is een persoonlijk iets wat qua vorm bij jouw rug moet passen. Dus ik zou niet zomaar iets via internet kopen.
Voor een vrouw is 55 liter meestal wel genoeg (minder kan ook, als je goed bent in licht reizen), je kunt eventueel een tas van 65 liter nemen en niet helemaal vol proppen, om voor de terugweg nog ruimte voor souvenirs te hebben. Probeer het gewicht onder de 15 kilo te houden, liefst 10-12 kilo.
Het maakt eigenlijk niet zoveel uit of je 3 weken of een jaar op reis gaat, qua type tas dat handig is. Alhoewel je in Europa wel makkelijk af kunt met een tas op wieltjes (hier zijn de wegen en stoepen in steden en dorpen vrijwel overal geasfalteerd/betegeld), eventueel zelfs een koffermodel dat voor noodgevallen schouderbanden heeft. Maar dan moet je geen plannen hebben om er mee te gaan wandelen in de bergen bijvoorbeeld, want dan zijn die schouderbanden echt niet genoeg. Dan heb je een goeie backpack nodig met ook heupband.
Voor in de trein is het handig als je tas redelijk smal is zodat je lopend door de smalle gangpaden past, en niet met uitstekende vakken blijft hangen.