Welk stagebureau kiezen?

Hey,

Voor februari ben ik op zoek naar een stage en wil dit via een stagebureau regelen. Alleen welke? Ik heb al op internet gezocht maar liever heb ik natuurlijk ervaringen!

Hoi Rosalie,

In januari/februari 2010 ga ik zelf ook een half jaar naar ZA, Kaapstad, voor een stage. Zelf heb ik het bureau 4exchange ingeschakeld. Ik ben een half jaar aan het zoeken geweest naar wat ik nu precies wilde voor stage, hoe het te regelen, etc. Ik ben er naar heel veel zoekwerk achtergekomen dat het sowieso het beste is om via een bemiddelingsbureau te gaan. 4exchange kwam bij mij uiteindelijk het beste uit de bus. Het zijn nl twee nederlandse mensen die zelf in Kaapstad wonen en met zn tweeen je stage regelen. Ik heb hier al met iemand over gesproken die via hun een stage heeft gekregen. Zij was zeer te spreken over hun organisatie: ze helpen je bij alles: woonruimte, vliegticket, simkaart bij aankomst, in Kaapstad kun je altijd bij hun terecht en ze brengen je in contact met andere studenten.

Naar mijn mening kan ik je hun echt aanraden.

Succes ermee!

Groetjes,
Katja

hallo, het ligt eraan wat voor soort stage je gaat doen en in welke stad. Mocht je naar Port Elizabeth willen komen, laat het me dan weten. Misschien kan ik je helpen.

Groeten, Marieke

Je kan ook eens kijken op www.be-more.nl. Zij bieden ook stages in Durban en Port Elizabeth!

Groetjes
Yvette

via deze site heb ik succesvol stagegelopen in kaapstad!

Hoi,

Ik ben ook bezig met het uitkiezen van een stagebureau, heeft er ook iemand ervaring met UNSA??

Groetjes Ineke

Kijk eens op deze website: http://www.kameleonadventures.com/ , vooral in het gebied rondom het Kruger park.

Groetjes uit de bush,

CornƩ.

Amukela Game Lodge.
www.amukela.com

Hallo allemaal,

Momenteel zit ik zelf in Kaapstad en het is echt super (en 30 graden!!).
Stuur eens een mailtje naar Karin Comer (karincomer@worldonline.co.za) als je van plan bent richting Kaapstad en omstreken te komen. Zij heeft al 13 jaar ervaring met het vinden van stages en huisvesting.

Hey allemaal,

Bedankt allemaal voor jullie reacties! Ik had me begin september ingeschreven bij 4exchange maar ik ben niet erg te spreken over ze. Ze zijn erg langzaam, en de eerste 1.5 maand nadat ik me had ingeschreven heb ik niks gehoord van ze. Nu na 3 maanden, hebben ze nog steeds niks, terwijl ik wel een erg makkelijke branche heb(hotel).
Ik wilde samen met een vriendin gaan, die had zich in augustus ingeschreven en in oktober had ze nog steeds niks gehoordā€¦
Ik heb nu uiteindelijk alles via Khaya geregeld, zijn erg snel, en ik zou ze zeker aanbevelen!
Ik ga nu in Februari t/m augustus, zijn er nog meer mensen in die periode? Ik ga naar Kaapstad!

Ik wilde mn vorige post wijzigen, maar helaas kreeg ik dit niet voor elkaar.
Na mijn post kreeg ik namelijk een e-mail van 4exchange zelf, of ik mijn post wilde aanpassen.
Mijn vorige post is niet bedoeld om 4 exchange zwart te maken, maar ik ben wel van mening als ik mij in september heb aangemeld er al lang een stageplek had moeten gevonden. Want het kan wel, aangezien ik mij (ik heb het opgezocht) 20 oktober bij Khaya heb aangemeld en nu een contract al heb.

Hej Rosali,

ik kreeg via via je berichtje te zien! zelf zit ik nu in kaapstad via 4exchange, naar mijn mening erg goed geregeld allemaal en afstudeerstage is top! maar laat ik ook zeggen dat ik het vanuit jou oogpunt begrijp, het is natuurlijk vervelend als ze geen stage voor je kunnen vinden laat daar geen misverstand over bestaan en daar schrijf je je ook voor in. en nu via Khaya lukt het ineens wel, sta je ff te kijken. maar connecties van beide bedrijven zijn nu eenmaal verschillend en als Khaya toevallig net geluk heeft dat het allemaal lukt dat kan dat raar overkomen richting jou.
je moet wel beseffen dat 4exchange voor circa 70 studenten aan het zoeken is naar een stage, en dan kunnen gevallen als dat van jou er tussen zitten.

Nogmaals deze reacties is niet negatief richting jou, maar omdat ik een positieve ervaring met 4exchange heb wou ik die graag even laten gelden.

Uiteindelijk moet je hier natuurlijk een toptijd hebben, en ik kan je zeggen die krijg je hier in Kaapstad :)!

Groeten

Hoi Jeroen,

Werk je toevallig voor 4exchange, aangezien je al deze informatie weet?

1 like

Euhh neejā€¦wat denk je nou dat 4exchange op deze manier gaat reageren op mensen zoals jou?!
Ik ben gewoon een student die hier via 4exchange zit en tevreden over ze is. Ken ze persoonlijk, vandaar dat ik al die dingen weet en ze zijn gewoon goed bezig.
Tip: ff beter nadenken voordat dingen zomaar gaat suggereren op het internet. Hoop dat je je klanten in een hotel beter behandeltā€¦

Succes met je attitude en je stage rosalieā€¦

Groeten BART!!

Hoe weet je dat ik een stage zoek in een hotel? Want ik vind het niet zo prettig dat de mensen van 4 exchange persoonlijke informatie doorspelen danā€¦

Pfff weet wat jezelf typt zou ik zeggen, zie je eigen bericht hieronder!
Ik zet gewoon een positieve ervaring van mij op dit forum en jij reageert zo? Ik weet niet wat je met dit alles wil bereiken? Ik snap het niet!

''Hey allemaal,

Bedankt allemaal voor jullie reacties! Ik had me begin september ingeschreven bij 4exchange maar ik ben niet erg te spreken over ze. Ze zijn erg langzaam, en de eerste 1.5 maand nadat ik me had ingeschreven heb ik niks gehoord van ze. Nu na 3 maanden, hebben ze nog steeds niks, terwijl ik wel een erg makkelijke branche heb(hotel).
Ik wilde samen met een vriendin gaan, die had zich in augustus ingeschreven en in oktober had ze nog steeds niks gehoordā€¦
Ik heb nu uiteindelijk alles via Khaya geregeld, zijn erg snel, en ik zou ze zeker aanbevelen!
Ik ga nu in Februari t/m augustus, zijn er nog meer mensen in die periode? Ik ga naar Kaapstad!ā€˜ā€™

Hoi, ik zit op dit moment ook in Kaapstad en 4exchange heeft het voor mij hier allemaal erg goed geregeld! Binnen een maand had ik mijn stage contract getekend en over de communicatie met 4exchange ben ik zeer te spreken. Snelle reacties op mijn e-mailtjes en van te voren kreeg ik nuttige informatie over Kaapstad, hier stage lopen en alles waar je rekening mee moet houden.

Kan me voorstellen dat niet voor iedereen iets passend kan worden gevonden, maar voor de huidige 70 studenten die er nu zitten is het wel gelukt. Je kunt je altijd bij meerder bureauā€™s inschrijven, als dit kosteloos is, en dan zien wie als eerst met een interessant aanbod komt. Oja het is wel belangrijk om een goede CV en motievatiebrief te hebben (in correct engels natuurlijk) anders kan het lastig worden voor zoā€™n bureau om een bedrijf voor je te vinden! Ook zijn er nu veel studenten die in Kaapstad stage willen gaan lopen dus je moet wel interessant genoeg zijn voor een bedrijf gezien de hoeveelheid keuze die ze hebben (tenminste dit gold voor mijn baas ;))

En erg leuk aan 4exchange vind ik de weekendjes die ze organiseren, zo ontmoet je in een keer heel veel stagiaires die hier zitten!

Dit is mijn ervaring met 4exchange.

groetjes Isabelle

Hallo iedereen,

ik ben het wel een beetje met Rosalie eens.
Ik heb me in Augustus ook ingeschreven bij 4-exchange, want ik wilde ook graag mijn stage in Zuid-Afrika doen.
Na mijn inschrijving heb ik 1 mailtje gekregen dat ze me op de hoogte zouden houden van de vorderingen.
Pas eind Oktober (lees: 2 maanden later) heb ik weer een mailtje van hun gekregen. Dit ging gewoon te langzaam.
Toen ben ik maar gaan zoeken naar een ander bedrijf dat sneller reageerdeā€¦

Op dit moment heb ik gelukkig een stage gevonden, dit ging allemaal iets sneller.
Ik ben van mening dat als je betaald voor een bemiddelingsbureau dat ze hun contacten wel iets beter op de hoogte moeten houden.

groetjesss

Beste Cynthia (xxcaya) en Rosalie,

Jullie hebben je als studiegenoten bij ons aangemeld en we begrijpen dat jullie teleurgesteld zijn dat we niet tijdig een stageplek voor julie hebben bemiddeld. Wat we niet begrijpen zijn jullie reacties op dit forum.

Cynthia, jij schreef je eind augustus gratis bij ons in. Binnen twee maanden brachten we je op de hoogte van een stagemogelijkheid, maar we hebben geen reactie van jou gehad op onze meerdere mails en telefoontjes. We hebben toen onze onbetaalde werkzaamheden voor jou stop gezet en de eerste reactie die we van jou zien is deze post op dit forum.
Misschien hadden we jou beter op de hoogte moeten brengen over het feit dat je soms moet wachten op een stageaanbod wanneer je je inschrijft. Onze excuses dat we je dat niet duidelijk hebben laten weten, in de toekomst zullen we dit zeker beter communiceren. Natuurlijk kunnen studenten die bij ons ingeschreven staan ook altijd contact met ons zoeken om te vragen hoe het ervoor staat.

Rosalie, jou hebben we drie mogelijke stagebedrijven doorgestuurd die we ook voor je bezocht hebben. Je hebt toestemming bij je opleiding gevraagd en hebt contact gehad met een van de stagebedrijven. Hierover hebben we de afgelopen weken meerdere malen per week contact met je gehad. Samen zaten we nog middenin het proces om deze stage te laten voldoen aan de wensen en eisen van jou en je opleiding. Het is voor ons nu dus wel vreemd om op dit forum te lezen dat je niets van ons hebt gehoord en dat we niets voor je hebben gevonden.

Wij bemiddelen jaarlijks voor zoā€™n 150 studenten stages en vrijwilligerswerk in Kaapstad. Ondanks een hoog slagingspercentage pretenderen wij echter nergens een slagingspercentage van 100% te hebben en helaas zijn er altijd wat studenten die we moeten teleurstellen. Elke inschrijving nemen wij even serieus, maar mocht het onverhoopt niet lukken, dan betalen studenten, net als Rosalie en Cynthia, ook niets voor het werk wat we tot dan toe gedaan hebben. Op deze manier dragen wij samen met de student de verantwoordelijkheid voor het vinden van een passende stage. Een eerlijke manier van werken waar wij helemaal achter staan.

Groetjes,

Jeroen en Katelijne
4exchange Internships

2 likes

www.khaya.nl heeft bij mij juist wel snel een stage plek geregeld en ze reageren echt super snel per mail. Ik zit er nu bijna drie weken en heb al teveel mee gemaakt om op te noemen. Voor mijn ervaringen kun je kijken op mijn website www.christianhijlkema.nl.