Welk resort op Koh Chang of omgeving Krabi in mei?

Hallo,

Na eerst 2 weken rondtrekken in het noorden en centraal-Thailand gaan we 1 weekje lekker relaxen op een prachtig wit strand… alleen… weten we niet welke omgeving te kiezen voor de strandvakantie (15-21 mei)…
We reizen met ons dochtertje van 5jaar en zoeken een locatie/resort met vooral een mooi zandstrand met een mooie blauwe zee.

Eiland Koh Chang: The Gajapuri Resort of The Amari Emerald Cove Resort
Of Omgeving Krabi: The Tubkaak Krabi Resort

Heeft er iemand ervaringen met deze resorts of suggesties voor andere kindvriendelijke resorts?
Iemand in mei in Koh Chang of omgeving Krabi geweest - wat is meest zonzekere bestemming?

Alvast bedankt!

Het is voor beide plekken regenseizoen in mei, het is dus moeilijk te zeggen waar het beter weer is.
Ik ben eens in juni 5 dagen op Koh Chang geweest en heb in die 5 dagen vrijwel alleen maar regen gehad.
Een paar jaar terug ben ik in mei 5 dagen in Ao Nang geweest en heb slechts 1 buitje gehad.
Maar het weer blijft natuurlijk onvoorspelbaar…

Op Koh Chang kan ik ook het Kacha Resort of KC Grande Resort aanraden, beide liggen aan White Sand Beach met veel gezellige restaurantjes op het strand. In Ao Nang kan ik het Apasari Resort aanraden wat een leuk en goed betaalbaar resort is.

Ik was vorige week nog op Koh Chang en het was heerlijk. Moeilijk om een keuze te maken. Om van Bangkok naar Koh Chang te reizen, zal je goedkoper uit zijn, maar ik vond de omgeving van Ao Nang heel erg mooi.

1 like

Zowel Koh Chang als Krabi is prachtig!
Ikzelf ben in het The Amari Emarald Cove resort geweest
en is een prachtig hotel!
Gr Nancy

1 like

Ik ben twee jaar geleden op koh chang geweest en daar op Kacha Resort verbleven.
Vond het een slechte accomodatie.
Geen lekker eten, niet schoon en steeds geen warm water.
Dit jaar ga ik weer naar koh chang en ga the DEWA koh chang proberen, zodra ik terug ben zal ik laten weten hoe het daar was.

groetjes, Jannie

1 like

@ Nancy
In welke periode ben je in The Emerald Cove geweest?
Heb je toen veel regen gehad of slechts enkele kortere hevige regenbuien?
Is The Emerald Cove kindvriendelijk en is er een mooi wit zandstrand met blauwe zee?

Nancy ik ben niet op Emerald geweest maar het Kacha Resort.

gr, Jannie:zon02:

Dat er geen lekker eten is, lijkt me niet het allerbelangrijkste…in de directe omgeving zijn tientallen restaurantjes waar je ook veel gezelliger kan eten, zoals op het strand. Ontbijt is gewoon standaard.
Tijdens mijn afgelopen bezoek was het schoon, heb ook een inspectie van de andere kamers gedaan en die zagen er ook allemaal schoon uit.
Geen warm water is vervelend, maar kan zijn dat ze hier destijds problemen mee hadden. In 2 jaar kan er veel veranderen.
Als je op White Sand wilt zitten, is de locatie van The Kacha in ieder geval top !

Zowel Koh Chang als Krabi zijn niet echt zon zeker in de maand Mei. Krabi ben ik toen in eind April geweest, veel regen vooral in de middag van af 13.00 .Koh Chang wat ik ook veel leuker vindt als Krabi ook regen maar minder tevens in April/Mei . Op Koh Chang ben ik twee keer geweest de eerste keer in The Dewa best duur , wel erg mooi 6000 bath , strand matig. Banpu resort vond ik eigenlijk leuker, niet heel luxe maar wel wat meer Thais. Ook dichter bij leuke restaurants , ook in de avond op het strand zelf. :dag:

1 like

Ik ben in Juni in de Emerald geweest,het weer kun
je niet voorspellen het is er nog warm als het eens regent
is maar van korte duur.
Ze zijn er kindvriendelijk en er is een kinderzwembadje en een mooi
strand.
Als je wilt stuur ik je een paar foto’s door naar je email adres
gr Nancy

1 like

Zelf verschillende keren op Koh Chang geweest, altijd in het White Sand Beach Resort. Zeker met kinderen een aanraser. Leuke cabins direct aan het prachtige strand; met vijf stappen sta je vanuit je cabin in een helder blauwe zee. Restaurant is ook uitstekend. Prijs kwaliteit meer dan uitstekend.