Welk Amerikaanse staat vind jij het mooiste?

Amerika bestaat uit 50 staten. Welk Amerikaanse staat vind jij het mooiste?

Stem hierboven in de peiling en licht eventueel hieronder je antwoord toe.

Illinois vanwege het grote verschil tussen groot en klein

Enorme skyscrapers in Chicago en een uurtje later prachtige landwegen en gewoon het rustige leven

Mijn favoriete staat is Colorado.
De natuur met alle hoge bergen en de mensen. De trein van Durango naar Silverton (en terug) is een aanrader voor iedereen.
De Million Dollar Highway:… breathtaking. Over een paar jaar ga ik terug en haal mijn hart weer helemaal op aan dit natuurschoon.

Ongeveer in een dertigtal staten geweest, Wyoming vind ik fantastisch, Beartooth Highway is meer dan indrukwekkend.

Noord-Arizona/Zuid-Utah.

Wonderschone natuur!

Utah vind ik prachtig, mooie parken en die kleuren en formaties van al die rotsen vind ik werelds.

Frank

Om nu weer iets het mooiste te vinden, zeker in deze tijd van het jaar…, we hebben net de beste politicus gehad en de top 2000 komt er aan.

Wat Washington State er voor mij laat uitspiringen is de diversiteit.
In grote lijnen groen en nat in het westen tot desert in het oosten, enkele pittige bergen, o.a. de vulkanische Mt St Helen, de zeer indrukwekkende Columbia river.
Seattle als grote havenstad gesitueerd in een uitgestrekte delta grenzend aan Vancouver en Vancouver Island.

Hans

De mooiste staat vind ik Oregon.Je hebt drie verschillende klimaten in een staat.Zeeklimaat,landklimaat en woestijnklimaat
De natuur is mooi en je vind er oerbossen.
Er is nog traditioneel feest de “pow wow”, waar traditionele kleding wordt gedragen door de indianen en hun traditie wordt getoond aan het publiek.

De grootste stad in Oregon “Portland” genaamd heeft de kleinste woonbloks van de Verenigde Staten en de vulkaan " Mount Hood" is in de stad te zien.
Er loopt een rivier midden door de stad en de binnenstad is door vele verschillende bruggen verbonden met de buitenwijken.

Er loopt een moderne tram genaamd de Max, gratis naar de binnenstad.
De jeugd van Portland heeft de traditie om elke zondag met kinderfietsjes rond te rijden in “Washington Park”. En als de fietsjes niet gebruikt worden stapelen ze de fietsjes op rond een lantaarnpaal.