Wel of geen wereldreis maken...

Hallo allemaal,

Ruim 1,5 jaar geleden heb ik de uitdaging aangenomen om bij een consultancy bedrijf een nieuwe afdeling op te zetten. Ik zit in het MT met als doelstelling het bedrijf te laten groeien. De resultaten zijn top en we gaan uitbreiden. Toch zit ik met een enorm dilemma.

Mijn vriendin en ik willen al jaren een wereldreis maken. Ik ben bang dat wanneer we dit nu niet gaan doen, dat we eeuwig spijt gaan krijgen. Ik ben er dan ook van overtuigd dat een wereldreis een enorme verrijking zal zijn. Aan de andere kant wil ik niet mijn werkgever in de steek laten. Ik weet namelijk dat bij vertrek de gehele afdeling zal omvallen. De reden is dat de afdeling nog niet volwassen genoeg is om zelfstandig te draaien.

Ik ben heel nieuwsgierig of iemand dezelfde situatie heeft meegemaakt. In ieder geval alvast bedankt voor de reacties.

Goh, ik denk dat het nooit te laat is om een wereldreis te maken…
Als je het nu niet doet, kan het nog steeds binnen enkele jaren?
Ik denk dat dit een heel persoonlijke keuze is…

Dank voor je reactie. Binnen enkele jaren gaat lastiger worden. We raken op leeftijd en willen ook graag kinderen. Echter is het lastig wat te doen met mijn werk.

Je kan het nog steeds als je kinderen wat ouder zijn denk ik zo… Maar zoals ik al zei, is een heel persoonlijke keuze… :S

Dank voor je reactie.

Je zegt dat de afdeling omvalt. Dat zal wel meevallen. En als ik ongelijk heb kun je er nog wat aan doen. Een wereldreis plan je niet even in een week. Als je nu besluit over 6mnd op reis te gaan, dan kan je werkgever een vervanger aannemen die jij in kunt werken. Je kunt je collegas leren zelfstandiger te zijn en je zult taken gaan delegeren. Op die manier wordt jouw afdeling wel volwassen en kan de afdeling op eigen benen staan. Prima te doen. Maak een plan qua tijd en denk na over je terugkeer. Presenteer dit aan je baas en wie weet wat er allemaal kan.
Als je vriendin nu zwanger zou zijn, dan moet haar werkgever ook een oplossing gaan vinden voor haar afwezigheid, jouw werkgever kan ook iets regelen als jij er 6-12 mnd niet bent ( of zelfs ontslag neemt).

Veel succes met jullie wereldreis!

Hallo Bloem,

Bedankt voor je reactie. Dit helpt mij aan nieuwe inzichten :slight_smile: