Ik ben een groot liefhebber van Sardinië maar de laatste jaren worden daar zoveel vakantieparken uit de grond gestampt waardoor ik er niet meer vind wat ik zoek.
Wie weet waar in Italië ik kan genieten van witte stranden zo mooi als Sardinië, met zijdezacht zand en een helder blauwe langzaam aflopende zee zonder de bekende vakantiefabrieken aan de horizon?
Heel veel wijzer ben ik nog niet geworden van dit forum.
Na nog wat research denk ik dat Basilicata het dichts bij mijn wensen in de buurt komt, het meest heldere water en langzaam aflopende zandstranden aan de zuidkust maar misschien is er iemand die daar geweest is die mij meer kan vertellen?
Op deze site staat dat Basilicata ‘misschien wel’ het meest onbekende stukje Italië is. Vooral de omschrijving ‘misschien wel’ baart mij ernstig zorgen. Aangezien ik slechts één keer per jaar op vakantie kan (en dit jaar zelfs tot mijn grote spijt moet overslaan) wil ik absoluut niet voor onplezierige verrassingen komen te staan, dus vandaar dat ik extreem kieskeurig ben.
Helaas ken ik Basilicata niet goed…Moet ook prachtig zijn.
Ik moet eerlijk zeggen dat veel van mijn Italiaanse vrienden aangeven dat de mooiste stranden in Puglia (Apuglie) te vinden zijn (Salento, sub-regio) en dan met name de west-kust.