We vertrekken binnenkort. Kan iemand ons dorpsschooltjes / weeshuizen adviseren in de omgeving van Diana beach? Onze zoon van 11j gaat mee en het zou leuk zijn er een paar te bezoeken.
De eerste week vertoeven we enkele dagen in Nairobi (voor de trip naar Masai Mara) maar heb zowat begrepen dat we in de buurt van Nairobi beter geen locale bezoekjes doen (zou wel eens goed zijn te tonen in welke ellende veel mensen moeten leven…).
Btw, is het visum nu 40€/50$ pp? Ook voor kinderen (ik las, gratis voor -15j ??) :dag:
Wat wil je dan gaan doen als je daar bent? Beetje je dure fotocamera showen en verder laten zien dat jij het allemaal voor elkaar hebt met je zoontje en je gezinnetje?
Waarom wil je dat eigenlijk? Meerdere weeshuizen en kindertehuizen bezoeken? Willen jullie adopteren? Heeft het een link met je werk? Wil je gaan sponseren?
Ik snap je kritiek, het kan echter voor onze strontverwende kinderen echt een EYE opener zijn om eens een dag mee in een Keniaanse klas te zitten.
Mijn meisjes zijn al meerdere keren een dag meegweest naar school, waar ze dan met 4 - 5 kids op een bankje voor 2 zitten. ALs er al bankjes zijn.
Ze waren wel mee met vriendinnetjes die we al heel lang kennen. Anders komt het idd nogal hypocriet over…In ieder geval kan je dan het best een deftige dotatie doen in de vorm van iets nuttigs wat je in een lokale winkel koopt . Vraag ff aan de leraar wat hij het best kan gebruiken, geef geen geld, daarvan gaan de leraars samen een Tusker halen. (ik had in ons geval oa. meerdere geplastificeerde kaarten meegegeven (oa een wereldkaart) om de muren wat op te vrolijken)
80 - 150 kinderen in 1 klas zul je hier nergens kunnen meemaken.
In Diani zit Diani´s Children Village van Tim en Yvonne, erg leuk om te bezoeken.
Als je naar het noorden gaat (Mtwapa) kun je de kindjes van ons project bezoeken. www.faharifoundation.com