Weer in oktober

Hallo

Ik ga in oktober naar Vietnam en vroeg me af hoe je erachter kan komen wanneer er in het centrale gedeelte een tyfoon is. Ik zie namelijk dat er dezee week heel veel regen in Hoi An valt (weer.nl) maar is dit dan een tyfoon? En kan je er dan wel naar toe (zoals nu het weer is?) of is dat af te raden?
alvast bedankt

Maartje

wij gaan 8 okt voor 4 weken naar vietnam.
en als wij een typhoon krijgen dan is dat nog maar zo je kan de natuur niet sturen.
en om wel of niet te gaan is voor ieder zijn eigen keuze.

Dat klopt inderdaad; het blijft zo lastig te voorspellen. Echter, de kans op een tyfoon is er dan altijd. En het blijft aan jezelf of je regen gaat vermijden of niet (ik kan me voorstellen dat een tyfoon wat minder aantrekkelijk is dan regen).

Ik raad aan om tijdens je reis het weer in de gaten te blijven houden. Bijvoorbeeld via Dublin, D Weather Forecast and Conditions - The Weather Channel | Weather.com
BBC Weather - Home
Je kunt het gebied waar een tyfoon is dan altijd skippen of later inplannen (maar dan ligt het er natuurlijk wel aan hoe flexibel je reis is; hoeveel je van tevoren al hebt ingepland).

Groetjes, Anne

Hallo Maartje,

Zoals Thedra al schreef heb je het weer niet in de hand.

Ik vind de beste informatievoorziening wat betreft het gevaar van een tyfoon de kranten.
Deze beginnen dagen van te voren al te waarschuwen waar de tyfoon aan land komt en welke steden ( provincies ) waarschijnlijk getroffen gaan worden.

Dus zie je op de links van Anne-Jitske een tyfoon in de buurt van Viet Nam ga dan even naar de de vietnamese kranten voor meer gedetailleerde informatie voor Viet Nam.

Hier vind je er diverse

Ik lees elke dag; Voice of Vietnam, Vietnam Net, Saigon Giai Phong, Vietnam News Agency en
Thanh Nien.

Wanneer je in Viet Nam zelf bent moet je overigens wel goed oppassen wanneer je een krant wilt kopen. Dit is waarschijnlijk 1 van de grootste oplichtingspraktijk daar.

Een engelstalige krant rond de VND 5000; kijk even in je hotel in de krant bij de prijs.
Op straat word deze krant veelal verkocht voor het 10-voudige. Ze zetten er een "0 "bij. Dit doen ze echt geraffineerd.

Vaak zijn de krantverkopers invaliden of zielige jongeren.
Dus gun je deze mensen wat extra’s, dan kan je de krant bij hen kopen, maar je wordt wel bewust opgelicht door hen. Keuze is aan jouw.

gr.
Ton.

Hallo Maartje,

Een voorbeeld met actuele en informatie via de media.

gr.
Ton.

hallo,

Ik las vandaag over de overstromingen in de mekong delta. Ik l;as ook dat vrijdag typhoon Nesat zal komen. Ik kan op de sites van vietnamese kranten weinig informatie vinden. Ik vertrek over 2 weken. Hoe is bv de situatie in Hanoi/ Hoi an?

groetjes

Hallo,

Wij vertrekken zaterdag en we zien wel.
We hebben vakantie en als het door moeder natuur anders gaat lopen dan wij van te voren hebben geregeld dan is dat nog maar zo.

Grtjs

http://www.wunderground.com/data/dhc_archive_charts/wp_2011_charts/wp201120.gif

Dit beeld is van 23-9

Hoi Maartje,

Dit is de situatie in het noorden.

gr.
Ton.

Hoi Maartje,

Op deze site vind je ook van alles over het actuele en te verwachten weer.

http://www.nchmf.gov.vn/web/en-US/43/Default.aspx

gr.
Ton.