weer in juni

Ik ben van plan om half juni tot half juli 4 weken door chili te trekken en paaseiland te bezoeken.
Nu is dit niet de beste tijd voor chili, maar ik hoor graag van mensen die er in dezelfde tijd zijn geweest hoe het werkelijk was.
Is het echt heel koud? En hoe is het dan op paaseiland?

Jullie zouden mij enorm helpen met deze vraag!

Ik wil ook in die periode gaan (nog iets later in het jaar zelfs) en ik ben ook benieuwd naar ervaringen. Kou interesseert me niet zo (daar kun je je op kleden) maar ik wil met name weten of mensen problemen hebben gehad met de toegankelijkheid van gebieden (Patagonië) door sneeuw en ijs.

Ten noorden van Santiago kan het best te doen zijn.

Vanaf Santiago naar het zuiden moet je er rekening mee houden dat het vaak en veel kan regenen en er in de bergen sneeuw ligt (ideaal voor ski-liefhebbers, maar voor mensen die van trekkings houden minder geschikt natuurlijk). Bovendien zijn veel accomodaties gesloten gedurende de winter.

Dat wil niet zeggen dat je niet kan rondreizen in Patagonie, zeker in het merengebied kun ook gedurende de winter veel dingen doen, bijvoorbeeld op regenachtige dagen kun je één van de vele hotsprings bezoeken, raften, etc…

Met Paaseiland heb ik geen ervaring.

1 like