Weer in Cartagena in Oktober

hoi,
ik heb al wel wat berichten gevonden mbt vragen omtrent het weer en de regen tijdens het regenseizoen. maar deze posts waren niet heel recent en het klimaar is toch overal redelijk aan het veranderen. dus toch nog een keer een vraag hierover.
ik wil in oktober misschien mijn reis van 6 maanden door zuid-amerika in cartagena beginnen. Dit is de regenachtigste maand. heeft iemand hier ervaring mee? zijn het vaak flinke buien die bv een uur duren, of vaak hele dagen regen? zou dit een reden zijn om niet naar de caribische kust te gaan in oktober?
Groeten, Marjolein

Lein, zoals in elk tropisch land is ook noordelijk Colombia ( Cartagena ) is het ook hier bloed heet en meestal aan het einde van de dag een fikse stort bui. Het is niet zo dat het heel de dag regent. Eerder een verfrissend buitje.

Hoi,

Ik sluit me daar bij aan.
Heb half-eind september 2011 in Cartagena en omgeving gezeten en alleen een keer een plensmiddag gehad en de rest van de dagen stralend weer.
Ga je ook nog richting Tayrona NP? Vond dat een mooie hike/overnachting in tentje op strand.

Groetjes Esther

Oh oeps…zie nu pas dat dit bericht al in juni geplaatst was, gevalletje mosterd na de maaltijd :slight_smile: ?

en er is nix zo lekker als een lekkere stort bui