Weekendje Gent

Hi there!

Om mijn 30e levensjaar toch een beetje vrolijk in te luiden (kommer en kwel :wink: ), zat ik er aan te denken met een aantal goede vrienden, ergens in september, een weekendje Gent te pakken. 's Avonds genieten van goed eten en de lekkere bieren die België kent en overdag kijken of en wat de stad zelf te bieden heeft!
Ik verwacht daar met een groepje van 6 tot 9 man rond te brengen. Kan iemand mij een hostel/B&B/huisje of iets soortgelijks adviseren waar wij 1 of 2 nachten zouden kunnen verblijven? Liefst in of bij het centrum. Daarnaast nog tips voor pubs, musea, restaurants of wat dan ook? :slight_smile: Something genuine Gents?

Ondertussen spit ik andere forumposts ook nog wel door voor tips.

Alvast bedankt!

Maarten

Hostel Uppelink, bijvoorbeeld ?
Pal in het centrum. Historisch pand …

B&B Bel Mondo
9000 Gent
Karel Mirystraat 37
+3292253473
+32497400793 (Mobiel / Whatsapp)
mail B&B Bel Mondo B&B Gent

Nou ik zou zeggen B&B Bel Mondo : overnachten in een burgerwoning van rond 1900 met tweepersoonskamer en terras. Gratis draadloos internet. Gratis koffie en thee op de kamers. Aparte ingang voor de gasten en overdekte ruimte om fietsen te stallen.
Let wel op Maarten,dat dit B&B geschikt is voor max. 6 personen. De kosten voor logies zijn vanaf € 62,50.
Zal het adres hierboven zetten,dan kan je altijd eens informeren.
groet,georgessiam.

Ah bedankt! Beide zijn mooie opties, heb al even contact met ze gezocht.
B&B Bel Mondo kan een probleem worden mocht de groep veel groter worden dan 6.

En qua bezienswaardigheden?
Zijn er dingen die we moeten zien; winkeltjes waar we bepaalde gerechten moeten halen of pubjes waar we bepaalde biertjes moeten proeven?

Tja, waar gaat jullie voorkeur naar uit ?
Hier vast meer info over de voornaamste musea in Gent.

Gent is een erg levendige en gezellige stad.
Aan cafeetjes geen gebrek : bruine kroegen, hippe cafeetjes, biercafés … Te veel om op te noemen. En alweer, hangt ervan af waar jullie voorkeur naar uitgaat.
Idem dito voor eetwinkel(tje)s : hippe adresjes, specialiteiten, …

cafés in Gent:

• De Dulle Griet op de vrijdagmarkt: ongelooflijk veel keuze bieren en gezellig café!
  • Vooruit cafe (St - pietersnieuwstraat) daar moet je heen om het prachtige gebouw gezien te hebben, is zowel overdag voor een koffie/lunch als 's avonds voor een gezellige babbel een leuk cafe. Hebben sinds vorig jaar ook een leuk buitenterras aan de zijkant.
  • Hot Club de Gand: gezellige donkere kroeg in een klein steegje, moet je weten te vinden!
  • jigger’s: geweldige retro cocktailbar (jaren 20-30) in de kelder van een pand, je moet aankloppen om binnen te mogen, oudburg 16
  • DOK: aan de oude dokken, een strand, kantine, soms markt, groententuin,… allerlei creatieve projecten, kijk in augustus zeker eens wat er daar te gebeuren valt. Zit veel jong alternatief maar “vree wijs” (= gents voor erg leuk) volk!

eten:

• goedkoop lekker en gezond: Wok Away op de Korenmarkt
  • goedkoop lekker en iets minder gezond: Sleepstraat zit vol met Turkse pizzerias, waar je <10€pp kan eten

Musea: SMAK: museum voor moderne kunst

Gent is een geweldige stad! have fun!

Nou bedankt voor de informatie Mbeya! :slight_smile: