Hallo,
Al verschillende keren zijn we naar Gent geweest en we blijven er terugkomen omdat het zo’n geweldige stad is.
Zijn hier nog meer Gentfans hier en hebben we nog tips voor de nieuwelingen?
Groetjes Kim:vak01:
Hallo,
Al verschillende keren zijn we naar Gent geweest en we blijven er terugkomen omdat het zo’n geweldige stad is.
Zijn hier nog meer Gentfans hier en hebben we nog tips voor de nieuwelingen?
Groetjes Kim:vak01:
Ben alleen maar Fan van AA-Gent,voor de rest heb ik nog nooit Gent bezocht,kom er wel voorbij als ik met de trein richting Oostende ga.Ik zal er eerlijk gezegd toch eens werk moeten van maken om dit mooie stad eens te bezoeken!
Gent is inderdaad ontzettend leuk! Ik vond Patershol wel bijzonder: smalle straatjes en voor ieders wat wils. Gravensteen is ook leuk, een mooi kasteel met een museum erin en een supermooi uitzicht vanaf de top over Gent.
Absoluut, Patershol en gravensteen zijn zeer zeker de moeite, je kan er ook leuk shoppen, terrasje nemen en heerlijk eten.
Vooral de kleine restaurants zijn zeer zeker de moeite waard!
We hebben de vorige keer gegeten bij Amadeus, zorg maar dat je honger hebt want je kan Spare-Rips a Vollante (hoop dat ik het goed schrijf) eten! mjammie
Wij hebben bij 't Kolkhuys gegeten: super als je van vis houdt! Erg lekkere oesters. Mmm.
Overigens heb ik op mijn website een berg tipjes voor Gent gezet, want ja: ben ook echt fan van Gent (en andere leuke Vlaamse steden trouwens!).
Gent is veruit de tofste stad van het land; bruisend en authentiek.
Rondom het water vind je de mooiste plekjes.
In de Mosquito coast kan je ook heel lekker eten en ze hebben daar de beste Mojito’s van heel Gent! Bovendien ligt het vlak naast het Stadhuis.
voor het ontbijt zou ik dan weer Brooderie aanraden, ligt in een klein straatje aan de graslei/korenlei recht tegenover het Design museum, eenvoudig, maar zeer lekker ontbijt en supervriendelijke mensen.
En qua musea moet je gewoon het Museum Dr. Guislain gaan bekijken, daar hebben ze geweldige tentoonstellingen die toch net iets anders zijn dan anders en hun vaste collectie over de geschiedenis van de psychiatrie is erg indringend.
mosquito is zeker een aanradertje!! das een feit
woon zelf ongeveer 5 jaar in gent en vind het een van de leukste steden waar ik ooit ben geweest
mensen die hier op bezoek willen komen en vragen/tips hebben, laat gerust iets weten
in de zomer is aan de graslei zitten een absolute GO!
Geboaren en getoage genteneere in hart en nieren …
Ik woon ondertussen wel al enkele jaren in Brazilië maar Gent (naast Barcelona en Parijs) 1 van de steden die ik het meest van al mis uit het “koude noordelijk halfrond” …
Uiteindelijk is het wel leuker leven in de tropen hoor
Greetz from the tropIX
Vergeet zeker niet een bezoekje te brengen aan cafe ‘De Hotsy Totsy’:biggrin:
Voor mij de mooiste Jazzclub van België!
Prachtig 20’s-30’s interieur, vele biertjes, goeie whisky’s, een ouderwetse pooltafel en vriendelijke bediening maken dit café de moeite waard!
Tijdens het concertseizoen bijna iedere week live-optredens, zowel muziek als poëzie…
Grts,
Jelle
den hotsy totsy ?
is dat daar op de hoek bij de oude houtlei ?4
bestaat dat nog altijd ???
Yep!
Tegenwoordig wordt het mede-uitgebaat door mijn madame Marie. Zij is tevens verantwoordelijk voor het culturele aspect. Een job waar ze zich vol overgave op gestort heeft. Ik moet het toegeven, ik ben heel trots op haar.
Je bent er altijd welkom, in de week vanaf zes uur, in de weekends vanaf acht.
Grts,
Jelle
Allez veuruit, proficiat
Moar goadde gij mijne tikee betoalen veur ne kier binne te wippe ?
tons est goe
Ik woon zo ongeveer 10.000km ten zuid westen van jou
het andere halfrond dus
lol2, Joa maan luutse. Da’s ook nie nevest de deur, eh?
Maar als ge nog eens in Gent zijt, weest welgekomen :chin:
Grts,
Jelle
Tes al goe
kzalt ontouwe :dag:
Ja ik ben fan van Gent! Het is er mooi maar gelukkig niet zo toeristisch. Ik vind de studentenwijk leuk, er zijn veel mooie en gezellige bed & breakfasts maar de camping net buiten de stad is ook prima, als je een fiets bij je hebt.
Ben nu verschillende malen geweest in alle seizoenen en een keer met oud & nieuw. Leuk dat het vuurwerk op één centrale plek is. Heb geen specifieke tips, vind gewoon de (tweedehands- en gekke) winkeltjes en cafeetjes leuk.