Websites runnen vanuit het buitenland

Hi,

Ik heb een eigen onderneming hier in Nederland, een webwinkel en nog wat andere niche sites. Ik kan in principe al deze dingen vanuit het buitenland runnen. Naast dit heb ik nog veel meer ideeen om online geld te verdienen, en zo lekker locatie onafhankelijk te blijven.

Daarom heb ik ook besloten om in mei van dit jaar te gaan verhuizen naar Kroatie, om daar 2/3 maanden te verblijven en te kijken hoe dit gaat. Het lijkt me leuk om eventueel met anderen samen te werken, lekker onder de zon. Ik ben zelf meer een ondernemer, dus niet veel ervaring met bijvoorbeeld programmeren en design. Daarom leek het me wel leuk als iemand mij hierin kan komen aanvullen. Iemand die zich hierin wilt verdiepen, die ook iets ambitieus wilt opzetten en dit locatie onafhankelijk te doen.

Als er mensen zijn dit al doen, of hebben gedaan, zou ik het ook leuk vinden om de ervaringen hier te horen!

Nevil

Hi Nevil,

Hoe is het je inmiddels vergaan ik Kroatie?
Ik heb wel ervaring met het bouwen van CMS sites en portals, ben zelf sinds 1984 werkzaam als ICTer en wil nu ook eens iets anders.

Groet,

Robbert

Hallo,

Jou mailtje trok mijn aandacht,vandaar mijn korte reactie.Zelf ben ik ook opzoek naar een goede manier om online te ondernemen en geld te verdienen. En probeer ik contacten te leggen om is met elkaar gedachten en ideeën uit te wisselen. En heb ik ook de intentie om dergelijks later vanuit het buitenland te runnen, en mij ergens tijdelijk te vestigen waar er een goed klimaat aanwezig is. Zelf heb ik niet zoveel ervaring in de ICT wereld,heb wel enkele basiscursussen gevolgd van webdesign. Zoals van dreamweaver, joomla en drupal, wat nog niet de garantie geeft om volwaardig een site te kunnen bouwen. Ook heb ik een cursus computertechnieken gevolgd om zelf de nodige basisherstellingen te kunnen uitvoeren ( vooral gericht op thuisgebruik ).Indien u interesse heeft om te reageren kan u dit doen via mijn hierbij vermeld emailadres ( zzzelzzz@hotmail.com ). Misschien tot wederhoren, alvast een heel fijn weekend toegewenst.

Mvg,Eric Laermans.

Ik raag me af in hoeverre je tegen belasting problemen aanloopt. Indien je commerciële sites in NL registreerd oet je dus belasting aan NL betalen. Is al behoorlijk lastig vanuit het buitenland, maar wat als bv Kroatie geen belastingverdrag met NL heeft. Dan ga ne wellicht dubbel belasting betalen. Verder verlies je natuurlijk het recht op AOW en ziekteverzorging. Beide flinke kostenpozten die vaak vergeten worden.

Hoi Nevil,

ben erg benieuwd hoe het jou is vergaan, met je internet avontuur in het buitenland, laat even wat horen ,ben je daar inmiddels gezetteld, heb je werk , is je plan verlopen zoals je wilde?
groet Clarck.