hallo
is er een goede lokale site of app voor zuidafrika voor het weer?
Ikzelf gebruik de WeatherPro app. Is geen lokale app, maar wereldwijd. Ze werkt echter perfect voor de streken in Zuid Afrika ![]()
Merci voor de info
Zeker weren is er een app. Maar of je die in een Nederlands side om Apps te installeren kan downloaden, geen idee, moet dan wel via een SA site gedaan worden…
Zuid-Afrikaanse vrienden hebben ons jaren geleden www.yr.no leren kennen en sedertdien gebruiken wij enkel nog deze (wereldwijd) omdat ze meestal erg accuraat is. Men kan zelfs op gehucht zoeken.
Iedereen die wij in ZA kennen gebruikt deze trouwens ook. Bovendien wordt er geen reclame meegestuurd!
Ik heb nog geen smartphone dus weet ik niet te zeggen of een app bestaat.
Groetjes,
Toetske
Is zeker geen lokale weer voorspeller…en wij kennen niemand die dit gebruikt, wel die van weathersa en zeker ook op je smartphone als app, met waarschuwing in je eigen woongebied,mof er een thunderstorm of hagel aankomt, erg belangrijk voor ons, zodat we maatregelen kunnen nemen thuis. Maar voor reizigers niet zo interessant natuurlijk. Maar is wel goed.
dit is ook een lokale. Redirecting...
Neen, YR.NO is uiteraard niet lokaal, maar van Noorse oorsprong.
Ik kan je echter verzekeren dat hij voor België correctere voorspellingen geeft dan ons eigen KMI.
Ook in Zuid-Afrika raadplegen wij die regelmatig en het klopt meestal, inclusief de hoeveelheid regen die voorspeld wordt.
Misschien heb jij er nog niet van gehoord, maar al onze kennissen gebruiken dit, zij het in Rustenburg, Roodepoort, Edenvale, Kaapstad, Kimberley, Kakamas, Wilderness, Sabie, Somerset West en zelfs in Ellisras en Virginia.
Tuurlijk ken ik deze, maar gebruik liever een andere, die ook accuraat is en local.
Ik heb ook een tijdje yr.no gebruikt, maar ik vond deze ook niet specifiek genoeg. Ik ben gestopt deze te gebruiken in ZA nadat ik de Weather app gevonden had. Deze geeft meer accurate info per dag in Zuid Afrika.
Maar het is waarschijnlijk wat iedereen specifiek nodig heeft en waarvoor het belangrijk is en als je het als app of niet gebruikt. yr is meer een website, geen app. In Johannesburg zijn er inderdaad heel erg lokale onweders die je heel lokaal moet opvolgen. En in Kaapstad kan het weer zo vlug omschakelen (incl. stevige wind) dat je echt wel soms per uur of uur groepen juiste info nodig hebt (yr is goed maar niet gedetailleerd genoeg, vind ik).
Hallo
Ik gebruik zelf de app " Weather Underground " gewoon uit
de appstore, werkt overal op de wereld en is best accuraat!
Vaak zelfs beter dan onze buienalarm!
Groet en veel plezier!
bedankt allemaal
ik begrijp al ‘’ de keuze is reuze ‘’