Wat voor opleiding moet ik doen?

hallo,

ik wil graag vrijwillergers werk gaan doen over een paar jaren ,in de beurt van afrika, want ik doe nu nog 4mavo.
het is me examen jaar en na dit jaar ga ik naar een vervolg school, ik heb alleen geen idee wat voor opleiding ik moet doen.
ik zoek een mbo opleiding. maar ik kan niks vinden.

groetjes melsnie

Wat voor een vrijwilligerswerk zou je willen doen? Waar liggen je interesses?

Je hebt voor vrijwilligerswerk niet altijd een vooropleiding nodig. Maar als je graag les zou willen geven, dan zou je SPH kunnen doen of een opleiding tot klassenassistent. Wil je graag in een ziekenhuis werken, dan kun je een MBO-V opleiding doen.

Vrijwilligerswerk heel leuk om te doen. Je moet echter verder kijken, je moet na de project gewoon ergens (in Nederland of ergens anders) werken om geld te verdienen. Kies dus vooral een opleiding die je echt leuk vindt! Ga naar verschillende opendagen van ROCs in de buurt, en praat eens met je decaan. Heb je al een beroepskeuzetest gedaan?

1 like

bedankt, ik vind de gehandicaptenzorg interesant als werk, maar kan je dat ook gebruiken in het ontwikkelingswerk?

Soms wel!

Ik heb zelf verschillende keren vrijwilligerswerk gedaan zonder vooropleiding. Dat kan echt! Dus doe gewoon een studie die je leuk vindt, bijvoorbeeld gehandicaptenzorg.

Misschien heeft die opleiding ook stageplaatsen in het buitenland? Leuk voor een blokstage in het 3de of 4de jaar!

`voor de gehandicaptenzorg is MMZ zeer geschikt. Het staat voor Medewerker Maatschappelijke zorg. Laat je wel goed informeren hierover. En je kan er alle kanten mee op. Succes