Wat verwacht jij van een informatiedag over vrijwilligerswerk in het buitenland?

Wat verwacht jij van een informatiedag over vrijwilligerswerk in het buitenland?

Op 5 november wordt in Amsterdam de Wereldwijzer Vrijwilligersdag 2011 georganiseerd. Op deze dag vind je o.a. presentaties en workshops van grote en kleine organisaties voor vrijwilligerswerk in het buitenland.

Wat zou jij graag willen ‘zien’ op een een informatiedag over vrijwilligerswerk in het buitenland?

Stem hierboven en licht eventueel hieronder je antwoord toe!

Hai WW, hoe kunnen wij als kleine organisatie uit Zuid-Afrika waar we wonen en werken en diverse projecten ondersteunen deel nemen aan deze dag??

Hoor graag van je,

gr

Martijn
Khaya Vrijwilligers

Wat ik heel belangrijk vind is een overzicht van de kosten. Er zijn organisaties die 1000den euro’s per maand vragen, wat krijg ik daar voor terug? Vervoer, onderdak, eten? En waar blijft de rest van het geld? Gaat dat rechtstreeks naar de mensen en/of dieren die ik help, of verdwijnt het in de zakken van de organisatie? Wanneer dat laatste het geval is, haak ik bij voorbaat af…

Verhalen van ex-vrijwilligers zijn altijd leuk, zeker als iemand enthousiast vertelt met leuke foto’s. Je hebt dan een globaal beeld van het project, al weet je nooit hoe het echt zal lopen.

Voor mensen met weinig/geen ervaring is het goed dat men weet wat er van ze verwacht wordt, en wat ze van de organisatie kunnen verwachten. Moeten ze zelf de kar trekken (niet iedereen kan/wil dat), of is er lokaal begeleiding? Voor beginnende reizigers, en ouders, is info per land en over tickets misschien ook handig. Maar dat zou ik niet in een presentatie gooien, teveel mensen weten dit al en dan wordt het saai. Gewoon een tafel ergens neer zetten met wat ex-vrijwilligers die persoonlijk vragen beantwoorden.

(Zelf heb ik voor twee organisaties voorlichting gegeven, en de meeste vragen die ik kreeg waren toch over het werk zelf…)

Hallo Martijn,

We hebben je mail doorgestuurd naar de juiste contactpersoon.

Hartelijk dank!

Ik wil heel graag naar een informatie dag maar kan eigenlijk nergens iets vinden.
Wanneer is de eerste volgende?