De Wereldwijzer Vrijwilligesdag is van 11.00 tot 18.00.
Gedurende de hele dag geven we algemene presentaties over vrijwilligerswerk in het buitenland. Wat komt er bij kijken? Wat doet het met je? Wat kan je allemaal doen om je voor te bereiden? Bij het aanmelden kan je aangeven hoe laat je deze presentatie bij wil wonen, zodat we een plekje voor je kunnen reserveren!
Verder is er de hele dag een informatiemarkt, waar je 20 verschillende organisaties kan leren kennen. Ze kunnen je vertellen wat de mogelijkheden zijn en je ziet gelijk de gezichten achter de meeste organisaties in Nederland die vrijwilligerswerk aanbieden.
het is uiteraard ook leuk om mensen te spreken die zelf vrijwilligerswerk hebben gedaan, omdat zij jou het beste beeld kunnen geven van vrijwilligerswerk. Vandaar dat je de hele dag kan speeddaten, met allerlei oud-vrijwilligers van de organisaties. Zo hoor je uit eerste hand hoe het is om als vrijwilliger in het buitenland te zijn.
Ik ben naar de wereldwijzer azie dag geweest in Den Haag maar toen wist ik nog niet dat vrijwilligerswerk binnen mijn mogelijkheden was. Het is echter al vanaf kleins af aan een grote wens van me en omdat ik ook nog een site heb gevonden met huis/dier-oppas kan het er missch. toch van komen. eind 2012 maar missch. pas 2013
Dus moet deze dag flink in m’n achterhoofd houden!
Leuk initiatief. Weet het nog niet helemaal zeker omdat het voor mij nog eventjes ver weg ligt dat ik wil gaan.
Zou wel graag op de hoogte willen gehouden worden over deze dag maar zie dat ik me dan meteen moet opgeven. Kan het evengoed?
(het is wat dichterbij ook vanuit Den Helder dan Den Haag)
Wat leuk dat je erover nadenkt om te komen 5 november! Ondanks dat jou plannen nog redelijk ver weg liggen is het een zeer nuttige dag. Je kunt daar wel kijken welke organisatie aan jou wensen voldoet en voor welke organisatie je uiteindelijk vrijwilligerswerk wilt gaan doen! Een goede voorbereiding is straks het halve werk.
Alle nieuwste ontwikkelingen worden hier geplaatst, dus mocht je op de hoogte willen worden gehouden over de Wereldwijzer Vrijwilligersdag dan moet je af en toe deze site bezoeken.
Hopelijk tot 5 november!