Wat te doen in Argentinië

Ik ga over 2 maanden met mijn moeder een rondreis maken door Argentinië. We hebben alles zelf gepland en beginnen met een week in Buenos Aires waar we intensieve taallessen gaan volgen. De lessen duren een halve dag (we mogen zelf kiezen of we ´s ochtends of smiddags les willen hebben). Dat betekent dat we de halve dag vrij hebben.

Heeft iemand tips over wat je kan doen en zien in Buenos Aires? Ik heb weet al van la boca, maar misschien zijn er leuke activiteiten die we kunnen ondernemen?

Groetjes,
Karin

Hoi Karin,

Buenos Aires is ontzettend groot en er is daarom voldoende te zien. Belangrijke bezienwaardigheden zijn het Casa Rosada, Palacio del Congreso, Obelisco, Caminito. Leuke wijken zijn Palermo, Recoleta, La Boca, San Telmo en Microcentro (alleen overdag). Aanraders zijn de weekendmarkten zoals de markt op het Plaza Francia, de Feria de San Telmo (alleen zondag) en de Feria de los Mataderos (alleen zondag). Vanwege de vele bussen en het makkelijke metronetwerk is het goed mogelijk om in een dagdeel veel te zien. Zelf zou ik 's ochtends les nemen en 's middags genieten van de stad. Dan kun je nog eens lekker van het zonnetje genieten tijdens een mooie wandeling door de Bosques de Palermo of het Reservia Ecologica. Neem vooral contact op als je meer wilt weten of kijk eens op mijn site waar ik vanuit eigen ervaring allerlei informatie geef over Buenos Aires.

Marc Wessels
Buenos-Aires-Stad.jimdo.com