Wat is mooi om in Afrika te bezoeken?

Hallo In maart gaan wij 3 weken naar Afrika, wat is mooi om te zien tussen Port Elizabeth en Kaaptad? hebben daar 5 dagen voor.
Groeten Mattie

zuid-afrika bedoel je?

Ja ik bedoel Zuid Afrika

Het ligt helemaal aan jullie interesse wat je wilt doen om enkele voorbeelden te noemen,Addo park,Knysna varen op een katamaran, trein naar Wilderniss, Plettenberg op zee naar dolfijnen opzoek gaan.Tsitsikamma n.p. Oudtshoorn, Cango caves, en zo kan nog wel even door gaan.
Voor wat ik weet over dit gebied heb je alleen al 3 weken nodig om het te zien, op 5 dagen mag je even aan ruiken.

1 like

walvissen in Hermanus.
Haaien in Mosselbaai.
Hoogste bungee jump van de wereld in blau Krans.

1 like

Hallo,
Bedankt voor je adviezen, wij gaan er zeker wat mee doen
Groeten Mattie

• Sharkdiven in Gansbaai is indrukwekkend (al had ik veel last van zeeziekte :))
  • Tsitsikamma NP vond ik erg mooi. Heel on-Afrikaans landschap. Heeft meer iets weg van Schotland of Scandinavië.
  • Knysna is een mooi plaatsje op de route.
1 like

stellenbosch
Knysna!

Ik ben twee keer in Zuid-Afrika geweest, de hoogtepunten vond ik:

• Tsitikammawoud
  • Hermanus, leuk stadje, maar ik denk alleen de moeite als je er in het walvisseizen bent (augustus, september)
  • Kaapstad in de zomer, dus als het hier winter is… Ik vond het in onze zomer (hun winter) minder sfeervol
  • Krugerpark
  • St Lucia wetlands waren erg mooi
  • Cape Agulhas, wordt vaak als niet zo bijzonder beschreven, maar ik vond het een erg mooie plek
  • Drakensbergen

Dingen die ik zelf minder vond:

• Knysna, misschien ben ik bevooroorleeld omdat het er slecht weer was toen ik er was… Maar ik vond het een aardig stadje, maar niet meer dan dat.
  • Swasiland, is geen Zuid-Afrika maar wordt toch vaak meegepakt… Ik vond het niet zo bijzonder, kostte vooral heel veel tijd.
1 like