Wat is jouw top 3 van hotels & guesthouses in Spanje?

Wat is jouw top 3 van hotels & guesthouses in Spanje? Plaats ze hieronder!

Onze toplokatie is villa helga in cala dor www.villahelga.nl

1 like

over het algemeen zijn de Riu hotels heel goed.

de top in Mallorca is bij ons nog steeds hotel Iberostar Suite Jardin Del Sol.
Daar mogen geen kinderen binnen onder de 14 jaar… echte rust en super lekker eten. Je kan er buiten eten met zicht op de zee… echte aanrader.
Er is notabene ook een jacuzzi op elke kamer. Wij hebben vorig jaar in november ook Iberostar papagayo in Lanzarote gedaan. Ook zeer goed, maar je kan er buiten niet eten en eten in Mallorca was veeeel meer keuze…
Iberostar is in het algemeen dik in orde.

1 like

de servigroup hotels in Benidorm zijn goed en ook de restaurants zijn goed voorzien; het eten is heel smakelijk.

Uiteraard is dit allemaal erg afhankelijk van wat je onder Tophotels verstaat…Een tophotel is Alfonso XIII in Sevilla, niet eens alleen vanwege de service, meer vanwege de architectuur en sfeer die het hotel uitademt.
Een tophotel is ook Casa Carmona in Carmona, net als de meeste Paradores (zoals bijv.die in Caceres of Chinchon), bijna allemaal gesitueerd in Kastelen, Monasterios of Paleizen.

Tot heden de Riu Palace Maspalomas. Omwille van ligging, service, eten en vriendelijkheid.

beste Vera, helemaal met je eens. Al eerder aangegeven, dat de Riu Hotels goed zijn. Maspolomas is inderdaad er ook een die tot de beste behoort.
Hartlijke groeten…Theo.>>>

Theo,
Dit is een hotel waar ook iedereen single kan naartoe gaan. Ben er ook al alleen naartoe geweest maar nooit het gevoel gehad alleen te zijn. De personeelsleden doen hun superste best om het je aangenaam te maken, een gesprekje te doen enz… Nooit lastig gevallen door gelijk wie. Als men een partner heeft die niet graag op reis wil moet men wel de keuze maken, alleen of nooit nog. Bij deze heb ik het éénmaal alleen geprobeerd en was super meegevallen. Ik kende het hotel wel want was er ook al met de volwassen kinderen en nekeer met mijn zus. Binnenkort ga ik dus terug en… terug alleen. Ik maak me hier echt geen zorgen om. Het personeel blijft U kennen en het voelt aan als één familie. De Meloneras heb ik nog niet geprobeerd, weet U hier misschien meer van? Daarom ben ik bij het gekende gebleven.:dag:

Cortijo Barranco vlakbij Arcos de la Frontera (in Andalusië) is geweldig. Mooie afgelegen cortijo (op een heuvel, 7km van Arcos) met zwembadje, superaardige mensen, mooie patio, mooie kamers, gratis wifi.

http://www.pbase.com/cile/image/139410793/medium.jpg

http://www.pbase.com/cile/image/139410786/medium.jpg

http://www.pbase.com/cile/image/139410788/medium.jpg

Ik ben blij dit te kunnen lezen zodat ik alleen hier naartoe kan reizen want mijn vorige reis naar Turkije was tegengevallen als single

Vera, eindelijk een hotel waar je als single terecht kunt, heb geen goede herinnering aan mijn laatste vakantie in turkije als single dus ga ik het een keer proberen in Riu Palace Maspalomas

Als single kun je altijd terecht in ‘la Balsa’ in de Sierra Nevada, lekker goedkoop en je kunt hier prachtige wandelingen maken. www.labalsa.nl

De TRH Mijas trok me erg aan. Maar de Riu Maspalomas lijkt me enig.

1 Iberostar Isla Canela
2 Blaumar te Salou
3 Playa Luna Roquetas de Mar

In Nerja, aan het strand (gescheiden door een weg), maar net buiten de drukte van het centrum:

El Avelon

Eigenaren en medewerkers zijn zeer enthousiast, en maken het je naar het zin. Mooi, groot balkon met geweldig uitzicht.
Het is een heel klein hotel, weinig kamers. Op de binnenplaats groeien kruiden, tomaten, meloenen enz… 's avonds maakt de kok er heerlijke diners klaar! ((als ik er aan denk loopt het water me weer in de mond!))

  1. Hotel Club Nerja in Nerja. Een goed 3 sterren hotel met uitstekende keuken. Prachtig gelegen en een goede uitvalsbasis om de omgeving te verkennen.
  2. Club Portinatx op Ibiza
  3. Playa Azul in Roquetas del Mar.

Mijn Top 3 van hotels in Spanje is:

  1. Hotel Sol d 'Or te La Pineda de Salou
  2. Hotel Sirius te Santa Susanna
    3)Hotel Papi te Malgrat de Mar

Ik heb een rondreis gemaakt door Spanje en dit is mijn favoriete lijstje:

  1. Home Youth Hostel in Valencia, echt een super plek! Het is een heel schoon ruimtelijk hostel met ontzettend behulpzaam personeel. Ze hadden toen ik er zat ook een Paella night, toen kwam er een kok en gingen we met heel veel gasten paella eten met mojitos. Echt een aanrader!

  2. Het Kabul hostel in Barcelona, echt een gekkenhuis! Er werd echt 24/7 gefeest. Ontzettend tof, maar je moet er niet voor je slaap heen gaan haha.

  3. Cat’s Hostel in Madrid, centraal gelegen in het uitgaansgedeelte, heel veel leuke mensen ontmoet!