Wat is jou favoriete vakantieland?

In de winter: Spanje (ik ben er toch alcheer).
We gaan zo vaak mogelijk weg in de weekenden (vrijdagmiddag weg, zondag weer terug) en bezoeken met de auto zoveel mogelijk in een straal van +/- 300 km om Sevilla heen.

Ik heb (zeer verrassend) voor Thailand gekozen…

Thailand heeft alles: veel cultuur, prachtige stranden, veel (goedkope) shoppingmogelijkheden en het lekkerste eten dat er bestaat !

:zon02: Favoriete vakantieland

Het is moeilijk kiezen Frankrijk of Spanje en Italië als een héél mooie derde.

La Douce** France** dat alles heeft voor een geslaagde vakantie: zon, sneeuw, vlaktes, bergen, meren, rivieren, kanalen, Middellandse Zee en Atlantische Kust, zijn geschiedenis, cultuur en cultuursteden, stille authentieke dorpjes “village perché”, zijn wijnstreken, een lekkere keuken, zijn savoir vivre, enkele departementen die nog niet plat gelopen zijn door de toeristen…
Half-mei en juni zijn IDEAAL voor een Frankrijkreis: ook in het Zuiden is de natuur nog heerlijk groen en nog niet verschroeid door de hitte vd zomermaanden.
September is ook nog best ok, alhoewel dan in het Zuiden het weer kan omslaan en de Mistral- en Tramontanawind hevig kunnen waaien.
Enerzijds een vaste verblijfplaats met wat aktiviteiten & uitstappen, anderzijds gedeeltelijk rondreizen en ergens enkele dagen ter plaatse.
Werkelijk los van alle tijdsdruk zijn de vaarvakanties op één van de kanalen vb. Le Canal du Midi, de rivier Lot: te doen zonder vaarbrevet.

Viva **Espana **heeft minstens evenveel gelijke troeven voor prachtige vakanties zoals Frankrijk. Het wordt anders ervaren, andere natuur, cultuur, gewoontes, enz… en met wat basiskennis Spaans, héérlijk: een Spanjaard waardeert het enorm dat je in zijn taal wil converseren, spijtig dat ze zo vlug spreken. En wat oprechte gastvrijheid zonder franjes betreft kunnen de Fransen nog best wat opsteken vd Spanjaarden.

La Bella** Italia **is ook zo’n machtig mooi land, een vakantie voor het plezier der zinnen.

Cuba!

Heb even moeten twijfelen tussen Cuba en Mexico, maar uiteindelijk toch voor de eerste gekozen.
Prachtig land, heerlijk weer, vriendelijke mensen, geweldige sfeer…

ben nieuw op dit forum, maar mag toch Frankrijk , onlangs verdere reizen, als mijn liefste vacantieland noemen.

Bijna alles mag en niets moet :wink:

Ik mis Mexico in het lijstje, mijn nummer 1 :dag:

Sorry,Roberts kan spijtig genoeg de optie mogelijkheden niet meer veranderen(Mexico)Volgende keer is hij er zeker bij!!
gegroet:georgessiam:dag:

Turkije!
We zijn er nu al 9 keer geweest en krijgen er geen genoeg van!

Groetjes Kim