Wat is jouw favoriete Spaanse eetgerecht? Paella? Gazpacho? Laat het hieronder weten!
albondigas con patatas bravas
espinacas con garbanzos
Calamares en su tinta.
Lekkere Baskische pinxtos! Ik ga er niet tussen kiezen hoor ![]()
En echte Valenciaanse paella is ook niet te versmaden, of Catalaanse zarzuela en een glaasje Sangre del Torre of goede Rioja of… (hm, je begrijpt mn probleem)
bocadillo catalana o queso manchego
Mijn favoriete Spaanse gerecht oeeeh dat is wel een lastige keuze! Er zijn namelijk zoveel lekkere dingen wat je hier kan eten in Spanje. Ik denk wel de patates bravas lekker met aoli (soort van aardappeltjes met soort van knoflooksaus . Of de calamares (dit is inktvis) en als je er dan een beetje citroen overheen perst is het nog lekkerder.
Een tip van mij probeer deze gerechten uit bij een lokale tapasbar en niet een op de ramblas. Want de kwaliteit bij een lokale tapasbar is veel beter.![]()
Un Saludo,
Oh-Carlos
Hmm lastig maar ik ga toch voor paella!
Ik houd van Paella.
Me encanta la Paella.
Marina
:zon02::vak02:
Ik hou van Zarzuela, gemaakt met ui, rode paprika en tomaat en natuurlijk vis: hier in Andalusie met cazon, garnalen, inktvis en schelpjes. Hmmmm!
Af en toe een goede paella, maar verder vind ik de spaanse keuken zelf helemaal niets. Als we hier ergens wat gaan eten is het meestal naar een argentijn.
pulpo intvis op allerlei wijzen de max:vak02::zon02:
Moeilijke keuze uit zoveel lekkers,maar ok: Pez Espada,Gazpacho Andaluz en Tortilla de espárragos, geserveerd met een tinto de verano.:wacko:
Je kan mij altijd blijmaken met een echte Spaanse tortilla, jammie! Ook simpel zelf te maken trouwens.
Zo ongeveer alle Tapas, Aioli, Paella, Calamares a la Romana…etc etc ben gek op Spaans eten, helemaal omdat ze veel in de olijfolie bakken en lekker gekruid