Ik ga deze zomer met mijn vriendin 2 weken naar Rovinj !!
We zijn allebei begin 20 en hebben daarom gekozen voor toch wel een toeristische plek waar je af en toe ook eens een avondje goed kan stappen…!
Maar als stelletje is romantiek ook een beetje belangrijk natuurlijk dus zijn er nog leuke dagtochtjes die je vanuit Rovinj kan doen??? We hebben helaas geen beschikking over een auto want we reizen met de bus naar Kroatie.
We hebben wel wat gezocht via internet al en hebben gezien dat de Plitvice meren, Pula, en het eiland Brujini (volgens mij spel je dit zo??) tot de mogelijkheden behoren… Kun je hier met het openbaar vervoer komen?? Ook een dagje Venetie moet mogelijk zijn vanuit Rovinj volgens mij…
Tips zijn allemaal welkom!!!
ZIjn er ook dagtochtjes waarbij je met een bootje langs de kust kan varen en zijn deze makkelijk te boeken??? Hoe zijn de prijzen in Kroatie anno 2009???
Nogal veel vragen dus maar misschien als er mensen zijn die goede tips hebben zou dat ons enorm helpen!!! Bedankt alvast!!!
Zonder auto doe je niet veel in Kroatië, dus wellicht een idee om er eentje te gaan huren voor een paar dagen.
Je kunt natuurlijk met zo’n georganiseerde reis mee, doch de immer terugkerende klacht blijft van kracht. Je zit uren in de bus en ziet eigenlijk vrij weinig van de plek waar je naartoe wilt.
Venetië kun je met de boot naartoe, kost een vermogen (dit jaar iets van 70 euro per persoon) en uiteindelijk heb je maar een paar uur de tijd om Venetië te zien. Met een auto rij je het in globaal 2,5 uur, parkeer je bij het station van Mestre en heb je geen problemen meer om de boot op tijd te halen of dat je te laat aankomt.
Met een auto zou je ook richting de eilanden Cres en Losinj kunnen gaan, een dagje Trieste (met de prachtige kastelen die daar vlakbij liggen), Motovun en Groznjan even bekijken.
Kortom…zonder vervoer kun je eigenlijk geen kant uit.
Bij Rovinj heb je qua stappen eigenlijk alleen Monvi (discotheque net buiten de stad) en wat bars in de stad zelf.
Het grote feesten is op het eiland Pag op Zrce beach, dat is het nieuw Ibiza en kan je uit ervaring vertellen dat het heel absoluut de moeite waard is. Op 5 Augustus is Tiesto weer op Zrce, was vorig jaar al een groot feest, wordt dit jaar nog groter.
Istria zelf heeft niet zoveel te bieden op het gebied van stappen, Istria is meer een familie bestemming en men loopt nog wat jaartjes achter bij de rest van Europa.
Ben er 2 jaar geleden geweest, dus kan veranderd zijn.
Ik zou zeker proberen een leuke boottrip te maken vanaf Rovinj richting bijv. Porec, geweldige baaien! Venetie is inderdaad mogelijk, maar wel duur. Als je de kans krijgt zou ik ook zeker naar de meren te gaan! Verder ben ik met de lokale bus naar Porec gereist, prima te doen. Geloof dat het nog geen uurtje kostte om er te komen.
Stappen in Rovinj bestond vooral uit een paar barretjes en in inderdaad Monvi. Het was behoorlijk kleinschalig, maar kon me er prima vermaken. Destijds ook naar Porec en medulin geweest om te stappen.
Mocht je een auto hebben gehuurd dan raad ik je het dorpje Grozjnan aan ongeveer een klein uur rijden door prachtige natuur. Maar zoiezo de kustroute van Porec naar Rovinj is erg mooi.
Ook het dorp Motovan is leuk en mocht je nog meer zin hebben om te rijden ga naar het eiland Krk en (als je zin hebt om 3 uur in de auto te zitten enkele reis) is Plitvice de moeite waard.