wat is een leuke stad in italie

Hallo,

Ik wil met een paar vriendinnen naar italie,gewoon voor een paar dagen weMaar ik kan niets goedkoops vinden. Kan iemand me helpen met het vinden van een leuke stad en een goedkoop hotel of appart.

thanx xx

Ik ben in de herfst naar Rome geweest en heb toen geslapen in een “klooster”!!! Redelijk goedkoop! en heel netjes! Het is niet heel bijzonder, maar als je een paar dagen gaat, is dat ook niet echt nodig.
Het klooster lag gelijk naast het vaticaan.

En Rome is natuurlijk DE stad om heen te gaan!!!

Als je meer informatie hier over wil moet je nog maar even een berichtje sturen, dan zoek ik de gegevens van dit klooster even voor je op!

He maar dat lijkt me onwijs gaaf. Kan je me wat meer gegevens over het klooster toemailen.

En nog bedankt voor je reactie

gr nadia

Wij zaten in het klooster: Suore Sacra Famiglia
5 minuten lopen vanaf de ingang van de sint pieter!
het adres is:
SUORE SACRA FAMIGLIA
Viale Vaticano 92
00192 Roma
Tel: 06.3909.1411;
Fax: 06.3909.1427

Je kan het beste faxen omdat die nonnen geen engels spreken maar alleen italiaans.
Via de fax kan je het dan door iemand laten vertalen als je zelf geen italiaans spreekt (of weer op dit forum zetten, er zijn hier altijd wel mensen die italiaans spreken!)

In het klooster slaap je alleen, dus ontbijt enzo moet je zelf regelen, maar wij kochten gewoon in een klein supermarktje in de buurt smorgens een paar broodjes. het klooster is verder keurig, en ze hadden toen zelfs voor ons kaarten geregel voor de audiencie van de paus, niet dat wij daar iet mee hadden, maar toch leuk om eens mee te maken (het is namelijk erg moeilijk, lees bijna onmogelijk, om zelf aan kaarten hiervoor te komen) Per nacht betaal je overigens 30 euro per nacht voor een eenparsoonskamer, 52 euro voor een 2persoons, 70 euro voor 3persoons, 83 euro voor 4 persoons. en oja, het enige “nadeel” is dat je voor 12 uur savonds binnen moet zijn, maar als je echt rome gaat verkennen, ben je savonds echt uitgeteld en trek je het vast niet tot 12 uur :wink:

op de volgende site staat nog meer kloosters waar je terecht kan, maar daar weet ik verder niks bijzonders over te vertellen : http://www.santasusanna.org/comingToRome/convents.html

Heb je nog meer vragen dan moet je het maar zeggen!!!

ik zie net dat ik ook een email adres heb…
[EMAIL=“casapaolovi@tiscalinet.it”]casapaolovi@tiscalinet.it

maar dat heb ik zelf niet gebruikt…

Nadia,
Ben je inmiddels al geweest?
En gebruik gemaakt van het klooster?

Kaatjeka,
Kun jij mij nog iets meer vertellen over het klooster?
Wat zijn de sanitaire voorzieningen, staan er alleen bedden of nog andere dingetjes?
Ik ben namelijk ook van plan om met 2 vrienden van me naar Rome te gaan, en ik denk dat dit, voor een ‘goedkoper’ verblijf een goede optie is.

Ik kijk met belangstelling uit naar je reactie.

Groetjes,
Ferry

Hoi Ferry!
Wij hadden in dit klooster een kamer voor twee personen (volgens mij waren er ook 3persoons kamers)
In die kamer stond een twee persoons bed, een kledingkast, nachtkastjes en in de badkamer (op de kamer zelf) was een wc, een wastafel en een douche. Verder was er een eetkamer en een zitruimte voor algemeen gebruik. Daar kon je ook koffie kopen en tv kijken (italiaanse tv alleen)

Wij vonden het ruim en riant genoeg,vooral ook omdat we eigenlijk de hele dag aan cultuur snuiven waren. In de buurt van het klooster zijn meerdere restaurantjes te vinden, dus je hoeft ook niet altijd de hele stad door om te eten.

als je nog meer wil weten, vraag het gerust!

een voordeel van dit klooster was trouwens ook, dat het haast tegenover de ingang van de vaticaanse musea ligt. Daar is het altijd heeeeeel erg druk, maar doordat je er bijna naast overnacht, kun je smorgens redelijk vroeg heen gaan, wanneer de rij nog niet zo lang is!

Hey Karin,
Thanks voor de info.
Als ik nog meer vragen heb, hoor je het!

Grtz,
Ferry