Wie kent er een leuk, betaalbaar hotel in Londen? Ik ga er samen met een vriending een weekendje naar toe in november. Het zou mooi zijn als het hotel wel een beetje centraal ligt. Wat is dan een goede wijk om naar een hotel te kijken?
Als je een hotel zoekt met goede ligging voor een betaalbare prijs moet je kijken in Earls Court of Bayswater.
Paddington wil ik je afraden. De hotels zijn wel goedkoop maar de service is ronduit slecht.
Hotels van Premier inn zijn meestal wel redelijk betaalbaar en sommigen zijn redelijk centraal. Bijvoorbeeld 15 minuten lopen naar convent garden of oxfordstreet en dan betaal je ongeveer €300,- voor 2 personen voor 2/3 nachten.
Er is ook een goed Ibis-hotel bij Euston Station. Een kwartiertje van de Eurostar en ongeveer 20 minuten van Oxford Street. Er zijn daar in de buurt ook verschillende Indische restaurants waar je lekker kan eten.
Net terug uit London en eh… ga maar niet naar The Paddington Hotel (vlakbij Hyde Park). Erg aan een opkanpbeurt toe, beetje krakkemikkige bedden en ver van alle actie.
Pas kreeg ik de tip van iemand om eens op www.trivago.nl te kijken. Dat heb ik zelf gedaan voor een weekend Berlijn en het is mij heel erg goed bevallen.
Naast dat je weet dat je in een goed hotel zit, betaal je ook nog eens het minst. Hahaha. de bekende twee vliegen in één klap. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Anders kun je misschien bij google maps een centraal gelegen metrostation (bijvoorbeeld Kings Cross) zoeken en dan de functie in de buurt zoeken kiezen om vervolgens een hotel te zoeken.
Vorige maand heb ik met 3 vrienden Londen bezocht. Het was echt perfect, maar dat kwam mede door het gekke uitgaan in die stad. Je hebt zoveel goede clubs die je in Nederland niet zou vinden. Misschien is dat niet jullie ding, maar je moet echt 1keer in http://www.pachalondon.com/ geweest zijn.
Voorderest hebben wij ons hotel via traveltura geboekt. Ons hotel was het ‘Lidos hotel Londen’. Ik heb de prijzen vergeleken, maar bij deze site was hij het goedkoopst: http://www.traveltura.com
Veel plezier daar
Als je nog vragen hebt moet je gewoon even reageren.
Kijk is even op www.traveltura.com. Ik heb afgelopen daar bij hun geboekt en alles verliep goed. Soms kunnen van die organisaties weleens gezeur opleveren, maar hier was dat niet het geval.
Volgens mij hebben ze echt honderden hotels/hostels in Londen. Genoeg keus zou ik zeggen!
In welk hotel heb jij gezeten Mitchel?
Ik wil volgend jaar weer gaan, want Londen bevalt me echt zo goed. Graag wil ik iets in het centrum zodat je zo bij alle uitgaansgelegenheden bent.
Ik heb via www.traveltura.com 2 weken in het generator hostel gezeten. Echt spot goedkoop en de faciliteiten waren ook nog ruim voldoende. Voor die prijs was het in ieder geval goed. Dit hostel ligt ook super centraal en daar zocht ik ook naar. Ik had geen zin om een 45min te reizen om in het centrum te zijn.
Dat hotel kan ik in ieder geval aanraden. Als je het niks vind kan je altijd verder kijken. Er zijn genoeg hostels in Londen.
Het generator Hostel ziet er inderdaag best goed uit. Wel zit het volgens mij vol met jongeren ofniet? Hoe zijn de kamers daadwerkelijk? Op de foto’s pakken ze altijd de mooiste kamers en het ziet er bovendien altijd veel beter uit.
Heb je nog suggesties voor andere hostels in central London?
Het hostel heeft vaak veel jongeren inderdaad. Het geeft altijd wel wat lawaai, maar daar kan je wel doorheen slapen denk ik. Ook zijn er bewakers in de gangen en buiten, die alles in de gaten houden. Het valt dus best mee.
De kamers zijn gewoon degelijk. Het bed en matras is goed, dus je kan er makkelijk de nacht doorbrengen.
Ook is er nog een ontbijt bij ingebegrepen. Dit ontbijt is nog best goed eigenlijk.
Voorderest ben ik niet echt bekend met andere hostels in Londen.
Kan je bij het Generator Hotel wel op elke moment van de dag naar binnen? Ik hoorde dat je bij sommige hostels voor 3uur binnen moet zijn, om de nachtrust van de verblijvers niet te verstoren?
Je moet echt naar het Generator hotel gaan. Het is een tof hotel die alle faciliteiten biedt voor jongere mensen. Kheb de prijzen/service vergeleken en bij www.traveltura.com ben je het voordeligst.
Traveltura heb ik nog nooit van gehoord. Hoe weet je zo zeker dat die de voordeligste is, heb je alle mogelijke boekingssites bezocht?
Als ik op Traveltura het hotel Generator probeer te vinden, lukt me dat niet eens. Zelfs als ik de reisdata zo ver vooruit zet dat er wel plaats moet zijn, zijn er 0 resultaten voor mij gevonden. Wat bij betreft een slechte zoekmachine voor hotels.
Heel raar, want ik zie hem er gewoon bij staan. Heb je alles wel goed ingevuld?
Ik heb alle bekende sites bekeken en daar was Traveltura echt het goedkoopst.
Heb jij nog suggesties voor sites die niet zo bekend zijn, maar toch goedkoop?
Meestal gebruik ik www.trivago.nl. Hier worden verschillende prijzen vergeleken. Als ik dan Generator intyp kom ik uit op Booking.com.
Voor ieder hotel en iedere datum komt er weer een andere website uit waar je het goedkoopste kunt boeken.
Mensen kunnen er trouwens ook een beoordeling achterlaten, dus je weet meteen of het de sterren waard is. Bij de Generator staan geen beoordelingen, heel erg raar.
Ik kan Generator Hotel op Traveltura wel vinden hoor. Het heeft ook veel goede referenties op het internet. Ook bij vergelijking van de prijzen komt Traveltura er het best uit. Hoe kan het dat we alletwee een andere prijs krijgen?