Wat is de leukste wijk in Rome om te logeren?
Liefst op loopafstand van veel bezienswaardigheden en leuke straten, soms met metro of bus (bijv. naar Vaticaan) geen probleem maar niet elke avond lang in bus of metro terug naar hotel. Ken Rome helemaal niet, dus kies je snel voor omgeving Spaanse trappen of Trevi fontein of zit ik dan midden in het te toeristische centrum van Rome met (te) veel toeristenrestaurants enz. Bedankt voor tips!
Ik zou het niet weten,wij zaten in een plaats buiten rome,maar rome is een groot openluchtmuseum,dus je zit altijd wel ergens vlakbij.spaanse trappen,trevi fontein is inderdaad midden in het toeristencentrum.
Ik zou voor Trastevere gaan (gezellige wijk) en ook op loopafstand van alle bezienswaardigheden.
Zelf zat ik in een hotel aan de Piazza Monteciterio (auto-vrij), het Italiaanse parlement is daar gezeteld. (Wel erg duur).
Hotels in de buurt van Termini (station) zijn goedkoop maar niet echt sfeervol.
Ik vind de wijk rondom de Campo de’Fiori het leukst. Of Trastevere, maar dan is het net wat verder lopen naar de belangrijkste bezienswaardigheden.
Trastevere is inderdaad superleuk!! Mara het wijkje achter Piazza Navona vond ik ook heel gezellig (sorry, weet niet hoe dat heet).
Meest praktisch is het om vlakbij Termini te logeren. Daar zitten de meeste hotels en hostels. Helaas niet veel leuke café en eettentjes, maar als je de metro naar ‘Spagna’ neemt zit je zo in de gezelligheid.
Ik vind Termini juist helemaal niet praktisch, omdat je vandaaruit vaak openbaar vervoer nodig hebt om dingen te gaan bekijken én je daar in de buurt niet gezellig kan eten. Het is wel goedkoop en dichtbij de trein, maar met een beetje goed zoeken kan je in de andere wijken voor hetzelfde geld (of ietsje meer) veel leuker zitten.