Ik zou mij inschrijven als kinderanimatrice voor volgende zomer bij Jetair of TUI hé. Ik heb wel geen specifieke opleiding gedaan met kinderen en dan weet ik ook niet wat ik mij moet voorstellen bij de job i.v.m. moet je veel kunnen knutselen zelf spelletjes in elkaar steken,… Indien iemand dit ook gedaan heeft kunt u mij dan aub helpen?
Afgelopen zomer heb ik als kinderanimatrice voor TUI nederland gewerkt op Rhodos. Hiervoor had ik weinig ervaring op het gebied van werken met kinderen, maar ben toch aangenomen. Ik heb een ongelooflijk leuke zomer gehad en heb het werk erg leuk gevonden. Het zijn hele lange dagen, vooral als je ook met de avond shows van het animatieteam meedoet, zoals wij deden. Maar het is heel erg leuk geweest. Ik ben samen met een ander meisje naar Rhodos gestuurd om de kidsclub te doen. Wij werkten van 10.00 tot 23.00 uur, maar dat kwam ook doordat wij met de shows meededen. Als je dat niet doet ben je rond 21.00 uur klaar.
Overdag deden wij idd van alles met de kinderen (vooral nederlandse en belgische) zoals knutselen, sporten en spelletjes. S’avonds hadden we meeleeftheater (dan waren we verkleed als typetje en deden we een theater stukje waar we de kinderen heel erg in betrokken) Daarna hadden we minidisco en dan deden we mee aan de show.
Denk dus niet dat je lekker op vakantie gaat, maar als je echt geinteresseert bent in dit werk dan is het fantastisch!
Succes!
Hey!
Zo rond december kan je je weer inschrijven voor het zomerseizoen bij TUI als kidsentertainer. Qua talen moet je gewoon goed nederlands en engels kunnen spreken. Kan je meer talen is dat natuurlijk in je voordeel, maar niet nodig.
Succes met soliciteren!
Engels is wel belangrijk maar Frans toch nog wel wat belangrijker, als je voor Jetair gaat werken. Je moet immers met alle Jetair-klanten kunnen spreken, ook met de Waalse en Franse dus.
Kinderanimator zelf is heel leuk. Bij jetair is het wel de voorwaarde dat je ervaring moet hebben met kinderen, maar daarom moet je niet iets studeren wat met kinderen te maken heeft, jeugdbeweging of begeleiding bij een kamp ofzo is genoeg.
De job is gewoon heel leuk. Je bent overdag met de kindjes bezig, 's avonds de minidisco en soms ook het cocktailspel voor de volwassenen. Tussen de minicluburen door is het repeteren voor de shows en 's avonds is er de show zelf waarna je meestal nog even PR met de mensen moet doen. 't Is echt enorm leuk omdat iedereen in een vakantiesfeer is, maar denk er wel aan. Je ziet twee maanden aan een stuk mensen op vakantie komen en jij bent diegene die vriendelijk tegen hen zal zijn. Je zal soms op je tanden moeten bijten want met 1 vrije dag in de week kan je wel eens heel erg moe worden.
Voor de rest, prachtige job!
Ik zou het iedereen aanraden, ben zelf twee keer meegeweest en heb nu gesolliciteerd voor een nieuw, ander avontuur.