Regen? De laatste jaren doe ik alleen nog maar roadtrips en dan heeft regen niet zo heel veel vat meer op het plezier. Maar over het algemeen ga ik bij regen wat binnenactiviteiten opzoeken met als gevolg dat het allemaal wat duurder wordt dan de bedoeling was.
Taalfouten - Tja, wat is dommer, een taalfout maken of er over gaan zeuren?
Om op de vraag van de peiling terug te komen: Voor mij bestaat er geen slecht weer, enkel slechte kleding. Al ben ik wel meer te vinden voor sneeuw en zon dan voor regen.
Het verwijderen van dit soort off-topic discussies heeft niets met censuur te maken, maar simpelweg dat het overbodig is. Bedankt dat je iemand op een spelfout hebt gewezen; die is nu verbeterd en dan is het weinig nuttig om daar over door te blijven discusseren. Laten we het gezellig houden mensen
Nou de rekening stelt niet veel voor:lol2 je kan heel goedkoop eten in Thailand.Nu ik had het ergens al vermeld dat thaise vrouwen een heilige schrik hebben van water dat uit de hemel komt gevallen.
Ook als er teveel zonlicht is,klagen ze steen en been de thaise vrouwen.
Mijn ex was altijd “vaste klant” bij een winkel waar ze verschillende cremes verkochten om een bleke huid te hebben.
Mag ik ook iets zeggen? In Bali doen ze ook zo; ik heb hun duizenden keren gezegd dat de zon gezond is (iedereen heeft vitamine D broodnodig). Wat ze op hun gezichten smeren is schadelijk; onder je ogen is de dunst en fijnste vel die, we, mensen hebben.
Wat regen betreft, ik was buiten, in de hevige tropische regen toen ons vriend zeer snel naar me toekwam, en ik moest onmiddellijk mijn haar wassen want…
Sorry als ik iets gestoord…
Groetjes
Sopirla>>>
Hangt er vanaf hoe hard het regent en of ik zin heb om iets te gaan doen op dat moment. soms wil ik perse iets zien en dan maakt het me niet uit.
Maar soms regent het bijvoorbeeld te hard (lees op mijn website het recente reisverslag van Curacao) en is het bijvoorbeeld niet veilig genoeg om te rijden. Dan verander ik mijn plannen en ga wat anders doen, of gewoon lekker relaxen.
Dan pas ik mijn plannen aan…het regent en het is goed voor de planten en dieren en voor ons ook…dus het is geen catastrofale gebeurtenis; hoe vaak regent het bij ons niet?! en ik heb niet gelezen of gehoord dat iemand zou er aan gestorven zijn of wel, soms !?
Groetjes
Sopirla>>>
Uitslapen
gaan zwemmen (je wordt toch nat)
de bus nemen naar de andere kant van het gebergte
je reisgids eindelijk eens opendoen om te checken of je niet toevallig in het Moesson regenseizoen bent beland (indien ja, get out of there!!!)
Een plu kopen en zeker niet binnen blijven.Als het echt de hele dag stortregent dan wordt het een ander verhaal.Maar dan nog zou het mij niet zo gauw weer houden om binnen te blijven.In ieder geval het hotel uit en eventueel naar een museum,iets eten/drinken,shoppen.Dan ben je al een heel eind op weg.
Als wij in Azie (Thailand, vietnam e.d) zijn dan gaan we afhankelijk waar we zijn naar de shoppingmall, restaurantje pakken met zo’n wegwerp regenpak wandelen en van alles bekijken en soms lekker op de kamer een boek lezen.
En als we helemaal nat geregend zijn wat ook wel gebeurt is een lekkere douche op de kamer en dan daarna even lekker bekomen van de hele dag op een overdekt terrasje of een massage nemen.