Wanneer kan je waar het beste duiken?

Ik houd van duiken en wil er graag heel de wereld voor over reizen alleen ben ik al tijden op zoek naar een boek of een website waar je met “een druk op de knop” kan zien waar je in welke maand het best kan duiken.

Overal vind je hitlijsten van gebieden maar daar vind je lang niet altijd waarde beste periode is om daar te duiken.

Hopelijk herkennen jullie dit probleem en hebben jullie er reeds al een oplossing op gevonden!?

Cheers carlijn

Ik maak me nooit zo druk om de beste periode, met name omdat ik gebonden ben aan schoolvakanties en dus geen keus heb wanneer ik ga.

Vaak wordt gezegd dat het regenseizoen een mindere tijd is om te duiken in een bepaald land, met name omdat het zicht dan iets minder is. Voor regenseizoenen zijn tabellen. Maar ja, eigenlijk kan ik me niet druk maken of het zicht 20 of ‘maar’ 15 meter is, het is gemiddeld genomen nog altijd beter dan in de Oosterschelde. Daarbij is in veel landen met name het macroleven bijzonder, en daar heb je geen superzicht voor nodig.

Soms is het zien van een bepaald dier voor mensen een reden naar een bepaald gebied te gaan. Maar in ieder seizoen is er weer iets anders, dus er is geen ‘beste’ tijd: dat ligt er maar net aan waar je van houdt.

Naar welk land zou je willen gaan?