We zijn bezig een vakantie naar Marokko te plannen. Naast een bezoek aan de steden Fez en Marrakech willen we, mijn man en ik, ook graag wandelingen maken van 2 à 4 uur. Bv. in de Todra kloof, de Dadesvallei en bij Midelt (Cirque de Jaffar). Liefst zonder gids. We zijn in het bezit van een GPS met de kaarten van OpenStreetMap. Helaas heb ik nog geen geschikte wandelgidsen gevonden. Heeft iemand hier informatie over? B.v. informatie over een gelopen route of een reisverslag van een route?
Zijn jullie intussen al naar Marokko geweest?
Ik vertrek over anderhalve maand naar Marokko en ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met wandelingen/-tochten zonder gids. Jullie adviezen zouden mij héél erg vooruit kunnen helpen!
Nee wij gaan pas in oktober.
En ben dus erg benieuwd naar jullie ervaringen.
Het gaat mij alleen om mooie niet al te lange gps wandelroutes.
Ik heb er al wel een paar gezien op wikiloc gezien, maar ik zou graag wat meer willen zien.
Wij zijn intussen al een hele tijd terug (we zijn eind juni-begin juli geweest), hebben een fantastische reis gehad en een prachtige week doorgebracht in de Atlas (zonder gids). Bedankt dus voor jullie reacties, maar intussen hebben we de tips niet meer nodig …