KILIMANJARO 5895 meter hoog, de hoogste berg van Afrika.
Afrika’s hoogste berg is een bijna 6000m hoog waarbij de top zonder echt klimmen gehaald kan worden. Voor gezonde mensen met een sportieve inslag en instelling is, in 7 dagen, deze tot de grote verbeelding sprekende reus van 5895m te bedwingen. Daar komt best veel bij kijken o.a. hoogteziekte overwinnen. Omdat er geen voertuigen en dieren zijn toegestaan in het Nationaal Park, moet alles gedragen worden. Voor elke Nederlander zijn nog 3 lokale dragers nodig om een succesvolle expeditie naar de top te realiseren.
Dus met 20 man daarheen betekent met 80 man starten naar boven. Men overnacht in 6 verschillende kampen en slaapt in tenten! Ik wil jou graag begeleiden naar de top.
Flora en fauna
Uiteraard is Afrika beroemd om zijn wilde dieren en uitbundige flora. Rondom de Kilimanjaro zijn er veel mogelijkheden om dit allemaal te bewonderen waaronder natuurlijk de grote Big 5 in Serengeti National Park. Ook enkele andere unieke indrukwekkende excursie mogelijkheden zijn ter plaatse eenvoudig te realiseren. Als afsluiting van de reis is een bezoek aan de stranden van Zanzibar een must.
Mijn zusje en vader hebben de Kilimanjaro afgelopen februari beklommen en mijn zusje heeft een dagboek bijgehouden tijdens de tocht. Misschien leuk om te lezen voor iedereen die de Kilimanjaro nog gaat beklimmen, voor wie de Kili al beklommen heeft of voor wie zich aan het oriënteren is op deze fantastische uitdaging! http://makasatanzania.com/upload/documents/KilimanjaroReisdagboek.pdf
Groet,Selma
Al sinds de eerste keer dat ik in Tanzania was, in 2005, en de Kilimanjaro zag, wilde ik deze graag beklimmen. Nadat ik enkele jaren geleden ben begonnen om zelf reizen in Tanzania te organiseren, was de drang nog groter. Zo kon ik uit eigen ervaring mijn klanten vertellen wat het inhield. Afgelopen januari was het zover en zijn we met 6 personen de uitdaging aangegaan. Wat een schitterende ervaring en wat een overweldigende natuur! Hoewel ik zeer zeker iedereen aanraad ervoor te trainen, komt het ook voor een gedeelte aan op doorzettingsvermogen. En natuurlijk is het enorm belangrijk dat je goede gidsen treft. Wij hadden Rogati als gids. Ik kende hem al van eerdere bezoeken en wist hoe sympathiek en gedreven hij was, maar vooral ook hoe belangrijk het welzijn van zijn klanten voor hem is. Hij zal er alles aan doen om iemand naar de top te krijgen, maar hij houdt de gezondheid heel goed in de gaten!
Bij de reviews op mijn site zijn enkele verslagen te lezen, zodat men een idee krijgt wat het inhoudt. www.tanzaniasafaritour.com
Mary.
Een internationale groep van cricketspelers heeft het wereldrecord van hoogst gespeelde wedstrijd gevestigd. De atleten speelden op 5.730 meter hoogte, net onder de top van de Kilimanjaro.
De wedstrijd is gespeeld in een vlakke krater net onder de top.