Wij willen maart/april 2010 gaan wandelen in de Serra da Estrela. Mogen onze honden daar los lopen?
beste familie
ja hoor het is een ruig gebied waar je uren kunt lopen zonder iemand tegen te komen. de hond kan los; kijk wel uit voor de schaapherder die ook honden bij zich heeft die de kudden beschermen. Wij wonen een uur rijden van de hoogste top van de serra da estrela. Prachtig gebied!! Kijk maar eens op onze website: www.bezoekportugal.nl
hartelijke groet,
selinde van der spek
Goedemorgen,
Wandelen met een hond los is altijd prettiger dan vast. Ik woon in dit gebied en wandel ook met mijn hond los. In de dorpen aan de riem. Wat ik altijd bij heb is een blizzer, ken je dat zo´n ding met een hoge pieptoon. Dit gebruik ik als een ander losse hond te dicht bij wil komen, het werkt altijd. Er wordt weleens onterecht gedacht dat alle losse lopende honden in Portugal wilde honden zijn, dat is niet waar. Het is ook niet waar dat ze geen baas hebben , vaak hebben ze dat wel alleen is het hier meer de gewoonte om honden weg te sturen in plaats van ze binnen te houden. daarnaast is er noge en categorie die de schapenkudde moet beschermen. deze honden kunnen fel naar voren treden, niet bang zijn en doorlopen is de beste oplossing en je eigen hond bij je houden.
veel succes en als je wilt logeren / kamperen ben je altijd welkom
Rieke van Quinta das Cegonhas
www.cegonhas.com
Hallo, wij zijn van plan om naar portugal te gaan zomer 2011. Kan iemand mij informatie doorgeven ivm honden in portugal? Zijn honden welkom op bijv het terras van een restaurant, mogen honden ( aangelijnd ) wandelen op strand , want ik heb al gehoord dat ze soms niet toegelaten zijn op stranden, en wij zijn toch wel van plan om enkele stranden of kuststadjes te bezoeken? Kan iemand hieromtrent meer informatie geven?
Bedankt!